معاون مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش:
معاون مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: خراسان رضوی به برکت وجود بارگاه منور رضوی برترین استان کشور در زمینه قرآنی در وزارت آموزش و پرورش است‌.
کد خبر: ۴۵۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰ 05 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم، میکائیل باقری در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور، اظهار داشت: برای دومین سال پیاپی افتخار برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور را در شهر مقدس مشهد داریم و به واقع با این انتخاب که نظر اکثر شرکت‌کنندگان هم بود قرآن و عترت در کنار هم هستند.
وی با اشاره به اینکه این میزبانی قرآنی که همزمان با رویداد مشهد ۲۰۱۷ برگزار می‌شود دارای ویژگی‌های خاصی است، افزود: می‌خواهیم که معلمان نخبه قرآنی ایرانی را که بخش عمده‌ای از آن‌ها نخبه قرآنی جهانی در میان معلمان جهان هستند را از پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم. 
معاون مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مراحل شهرستانی و استانی این رویداد بزرگ قرآنی، خاطرنشان کرد: دومین دوره مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور از دی ماه سال گذشته با حضور ۵۰۰ هزار معلم از سراسر کشور در ۷۲۰ منطقه وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و در گام نخست رقابت‌های شهرستانی و در گام دوم که فروردین ماه امسال بود رقابت‌های مرحله استانی این رویداد قرآنی با حضور ۵۷ هزار و ۶۰۰ نخبه قرآنی برگزار شد و در این مرحله ۸۰ برگزیده شهرستانی در هر استان جهت راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات به رقابت با یکدیگر پرداختند.
باقری تصریح کرد: پس از برگزاری مرحله‌های شهرستانی و استانی ۸ برگزیده هر استان شامل ۴ برگزیده آقا و ۴ برگزیده خانم به مرحله کشوری این رویداد قرآنی راه یافتند.
وی تاکید کرد: این رقابت‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه پانزدهم و شانزدهم تیر ماه و به مدت دو روز در مشهدالرضا(ع) برگزار می‌شود که صبح‌ها رشته‌های قرائت و نهج‌البلاغه و عصرها رشته‌های حفظ ۱۰ جزء و احکام برگزار می‌شود.
این رقابت‌های قرآنی توسط ۲۶ داور (۱۳ آقا و ۱۳ خانم) داوری می‌شود و رقابت‌های برادران در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و رقابت‌های خواهران در مجمتع فرهنگی فدک آل محمد(ص) برگزار می‌شود.
معاون مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان در این رویداد قرآنی، بیان کرد: در این رقابت قرآنی ۲۲۰ معلم (۱۳۵ آقا و ۸۵ خانم) شرکت می‌کنند و در مراسم اختتامیه این رویداد قرآنی ۴۰ برگزیده برتر که شامل نفرات اول تا پنجم هر رشته در دو بخش برادران و خواهران خواهند بود تقدیر به‌عمل آمد خواهد آمد.
باقری خراسان رضوی را قطب قرآنی وزارت آموزش و پرورش نام برد و گفت: خراسان رضوی به برکت وجود بارگاه منور رضوی برترین استان کشور در زمینه قرآنی در وزارت آموزش و پرورش به همه لحاظ اعم برگزاری با کیفیت رویدادهای قرآنی و داشتن نخبگان قرآنی زیاد اعم از معلمان و دانش‌آموزان بوده است.
در این مراسم علیرضا کاظمی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: خراسان رضوی این افتخار را دارد که برای دومین سال پیاپی میزبان معلمان نخبه قرآنی از سراسر کشور است و می‌خواهیم که از کنار بارگاه منور رضوی برترین‌های قرآنی جامعه فرهنگیان کشور را معرفی کنیم.
وی افزود: در سال گذشته که مرحله کشوری نخستین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور را میزبانی کردیم با رضایت‌مندی بالای ۹۰ درصدی شرکت‌کنندگان در این رویداد قرآنی همراه بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در این رویداد قرآنی میزبان ۲۵۰ نخبه قرآنی شامل ۲۲۰۰ شرکت‌کننده و ۳۰ داور هستیم، خاطرنشان کرد: مشهدالرضا(ع) به واسطه وجود بارگاه منور رضوی به عنوان یکی از قطب‌های قوی قرآنی کشور و جهان همه ساله افتخار میزبانی رویدادهای بزرگ قرآنی مجموعه‌های مختلف را دارد که یکی از این مجموعه‌ها وزارت آموزش و پرورش است که مسابقات آن در دو سطح فرهنگیان و دانش‌آموزان و در دو گروه برادران و خواهران برگزار می‌شود.
کاظمی گفت: پس از برگزاری مرحله کشوری دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور در مشهد، مرحله کشوری سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در این شهر مقدس برگزار می‌شود و زمان برگزاری این رویداد نیز در مرداد ماه امسال خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار