آیت الله علم الهدی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر یک طلبه در جریان طلبگی خود به دنبال شخصیت و جایگاه فردی خود باشد، عمر طلبگی‌اش بیهوده بوده و در طلبگی، بدبخت‌ترین فرد است، یک طلبه باید تمام شخصیت، جایگاه و علم خود را در راه خدمت به بقیه‌الله صرف کند.
کد خبر: ۴۵۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 06 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در جمع علما و طلاب حوزه علمیه همدان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه جمع صمیمی شما برادران اقتضا می‌کند طی این چند لحظه به‌عنوان یک طلبه پیرمرد در برابر شما جوانان غیور، پرانگیزه و انقلابی سخن گفت، اظهار کرد: عالم طلبگی، عرصه‌ای است که اگر یک واقعیت در ابتدای طلبگی طلبه صورت نگیرد، از او بدبخت‌تر روی کره زمین نیست.

وی ادامه داد: معمولاً در رشته‌های تحصیلی، شغل بعد از فراغت از تحصیل انتخاب می‌شود اما در عالم طلبگی این‌طور نیست، قبل از شروع به تحصیل و انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل صورت می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: برحسب شغلی که انسان انتخاب کرده، امکانات علمی و ذهنی را در جهت انتخاب این شغل به کار می‌گیرند، شما در محلی به نام حوزه علمیه و کسوت طلبگی این شغل را انتخاب و دنبال می‌کنید.

وی خطاب به طلاب جوان حاضر در جلسه، گفت: اگر یک طلبه در جریان طلبگی خود به دنبال شخصیت و جایگاه فردی خود باشد، عمر طلبگی‌اش بیهوده بوده و در طلبگی، بدبخت‌ترین فرد است، یک طلبه باید تمام شخصیت، جایگاه و علم خود را در راه خدمت به بقیه‌الله صرف کند.

آیت‌الله علم‌الهدی در جمع علما و طلاب حوزه علمیه همدان با اشاره به نقش و جایگاه طلبگی در زندگی یک طلبه، اظهار کرد: تمام مشاغلی که فکر می‌کنید در عرصه روحانیت به‌عنوان امام جماعت، منبری، امام‌جمعه، قضاوت در دادگاه، فعالیت در حوزه‌های عقیدتی سیاسی و یا حوزه‌های نمایندگی سپاه و جهاد، شغل‌های فرضی خیالاتی است.

وی افزود: این عناوین برای طلبه شغل واقعی نیست، یک طلبه در ابتدای حرکت طلبگی باید خود و زندگی‌اش را وقف امام زمان کند؛ اگر وقف امام زمان شدیم، اهداف، آرمان‌ها و آرزوهای شخصی موضوعیت ندارد بلکه باید در مسیر نوکری بقیه‌الله باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه طلبه برای انجام‌وظیفه خود، به رشد علمی و فکری احتیاج دارد، عنوان کرد:  این رشد علمی و فکری در پایگاه حوزه علمیه فرامی‌گیرند، هرچه توان بیشتری ازنظر علمی و فکری کسب کند، کاربرد وجودی‌اش در محضر وجود اقدس امام زمان بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی تمام وجود را وقف امام زمان کنیم، اگر یک جریان آبرو و شخصیت ما را تهدید کند، هیچ ترسی در قاموس ما ایجاد نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اخلاص برای ورود با عالم طلبگی لازم است اما نکته مهم، حفظ این اخلاص در طول عمر طلبگی است، یعنی در فراز و نشیب زندگی و حوادث آن، شخصیت مخلص خود را حفظ کند.

وی تصریح کرد: برفرض قاضی دادگستری شدید، باید به سطحی از تحصیلات حوزه برسید که نیاز به گذراندن 550 واحد درسی دارد اما یک قاضی در رشته حقوق، با گذراندن 130 واحد قاضی می‌شود، این یعنی اگر برای قاضی شدن طلبه شده‌اید، ضرر کرده‌اید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: در دولت اصلاحات، دانشگاه امام صادق (ع) را در خدمت آیت‌الله مهدوی کنی پایه‌گذاری کردیم، در آن دولت یکی از مسؤولان گفت «تو در کشور آکادمیک ترین آخوند هستی اما با این موضع‌گیری سیاسی، شخصیت آکادمیک خود را از بین بردی، چرا موضع‌گیری سیاسی کردی؟»، به آن مسؤول گفتم «بنده فاتحه خواندم به شخصیت آکادمیک، من نوکر بقیه‌الله هستم، شخصیت خودم مطرح نیست، نوکری آقا مطرح است، باید کاری کنم که آقا لبخند بزنند و تبسم کنند».

وی به یکی از نمونه‌های جوسازی علیه خود اشاره و عنوان کرد: در دولت اصلاحات، آقای پالیزدار در همدان سخنرانی داشت و بعد از اهانت‌هایی که به آیت‌الله یزدی و آیت‌الله جنتی کرد، گفت آقای علم‌الهدی عضو هیأت مدیره شرکتی است که 2 هزار خودرو به کشور وارد کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بازخوردهای این ادعا، اظهار کرد: آدم اهل علمی در یک جلسه در مشهد به من گفت در عمرم گناهی کردم که نمی‌دانم خدا من را می‌بخشد یا نه و آن گناه، بوسیدن دست شما بود، وارد مجلس که شدید، جلوی پای شما حرکت نکردم چون شما را سرسخت‌ترین منافق می‌دانم؛ علت را از او پرسیدم، گفت شما عضو هیأت مدیره شرکتی هستید که 2000 خودرو وارد کرده، آن‌وقت سوار پیکان می‌شوید، این نفاق نیست؟

وی، با دردناک خواندن شنیدن چنین سخنانی از یک شخصیت برجسته، ادامه داد: این حرف برای من بسیار سنگین بود زیرا همیشه تلاش کردم وارد جریان مالی نشوم، از ان آقا شکایت کردم و احضار شد، علت بیان چنین سخنی را از او جویا شدم، آقای پالیزدار گفت من در جایی شنیدم که آقای علم‌الهدی عضو هیأت مدیره چنین شرکتی است، اسم کوچک او مجتبی است.

نماینده ولی‌فقیه خطاب به طلاب حاضر در جلسه، ضمن بیان نکات تجربی و آموزنده، گفت: دو چیز برای طلبه سم مهلک است، اول توجه نکردن به مسائل اخلاقی و دوم، پول؛ طلبه‌ای که در مسائل اخلاقی احتیاط نکند، بیچاره و بی‌آبرو است و در نقطه دوم، اگر برای پول کاری کند و به دنبال جمع‌کردن پول باشد، زندگی طلبگی او بیهوده خواهد بود.

وی افزود: مدافع مولا نباید از اینکه در خانه مولا به او توهین کنند، ناراحت شود، اگر قرار است من از خودم دفاع کنم، دیگر موقعیت دفاع از بقیه‌الله را از دست می‌دهم، من باید نوکری‌ام را انجام دهم؛ اگر یک طلبه نوکر آقا شد، دشمنان از پس او برنمی‌آید، کاربردش برای مولایش بیشتر می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی به نقش و جایگاه همسران طلاب و علما در موفقیت و حرکت روبه‌جلوی آنان اشاره و ابراز کرد: خدا شریک زندگی شما را خانم متدینه با ایمان قرار داده، این شراکت در زندگی را از بین نبرید؛ اگر در زندگی کمی دچار مشکل شدید، با مشکل بسازید و مقاومت کنید و شرط این امر این است که هیچ‌گاه به فکر شخص خود نباشید، هر روز، خودتان برای خودتان مطرح شدید و در نقطه دفاع از آقا کنار کشیدید، نقطه سقوط و پرت شدن شما است.

وی یادآور شد: خانم‌های طلبه‌ها باید بدانند با نوکر مولا ازدواج‌کرده‌اند، خورد، خوراک و زندگی در شعاع این نوکری است و اگر این‌طور بود و طلبه را همراهی کردید، در تمام نعمت‌ها، سعادت‌ها و توجهات بقیه‌الله سهم خواهید داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار