مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تدام حرکت انقلاب اسلامی در سایه قرآن صورت می‌پذیرد، گفت: «تمدن‌سازی نوین بر مبنای قرآن»، خط مشی اتحادیه موسسات قرآنی است.
کد خبر: ۴۵۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 06 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سیزدهمین هم اندیشی مدیران عامل اتحادیه موسسات قرآنی، مردمی کشور که صبح امروز، 15 تیرماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات زندگی بشر سبک زندگی قرآنی است.

وی با تاکید بر اینکه کشور به سمت حرکت برخاسته از قرآن کمتر رهسپار شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت های دار القرآن  های سازمان تبلیغات معطوف به فراگیری قرآن است با وجود این هنوز با سبک زندگی قرآنی فاصله بسیار داریم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نخستین تاثیر قرآن را پند و موعظه دانست و عنوان کرد: قرآن باید قلب انسان را بیدار کند؛ قلب مرکز ایمان است و موعظه باید در قلب رسوب کرده و بعد به صبر و سپس به لب برسد که صبر مرکز اسلام و لب جایگاه ذکر است.

وی تصریح کرد: دل مردگی امروز یکی از آسیب های مهم زندگی است که این امر نتیجه آن است که ما هنوز هدف از نزول قرآن را درک نکرده ایم.

حجت الاسلام لطفیان رفع موانع پیشرفت انسان را انس با قرآن ببان کرد و گفت: این روزها مشکلات روحی در جامعه بسیار گسترده تر از مشکلات جسمی است این در حالی است که انس با قرآن می تواند موانع پیشرفت جامعه بشری را بر طرف کند.

وی ابراز کرد: پس از رفع موانع پیشرفت با تکیه بر قرآن مسیر هدایت برای انسان هموار می شود؛ به بیان دیگر هدایت مشروط به پاکسازی موانع پیشرفت است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه قرآن جدا کننده حق از باطل است، افزود: افسردگی، اضطراب و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از دوری جامعه از معنویات و عدم انس با قرآن است.

وی با بیان اینکه همه علوم در دیدگاه امام علی (ع) سراب هستند، عنوان کرد: علم و فقه در قرآن نهفته است و هیچ نسخه ای وجود ندارد که انسان با مراجعه به آن سیر آب شود بلکه سیراب شدن از چشمه معارف تنها از قرآن بر می آید.

حجت الاسلام لطفیان با بیان اینکه حرکت مداوم انقلاب اسلامی در سایه قرآن صورت می گیرد، اظهار کرد: موسسات قرآنی در راستای تمدن سازی نوین بر مبنای کتاب آسمانی حرکت می کنند لذا شعار اتحادیه موسسات باید تمدن سازی قرآنی عنوان شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار