در هفته گذشته زلزله‌های بیش از ۳ ریشتر در استان‌هایی چون هرمزگان و بوشهر به ثبت رسید، ضمن آنکه در «خورموج» استان بوشهر نیز زلزله ۳.۱ ریشتری رخ داد.
کد خبر: ۴۵۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 08 July 2017

به گزارش تابناک : در هفته گذشته در استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، خراسان شمالی و جنوبی، آذربایجان غربی، اردبیل، فارس و گیلان زلزله‌های بیش از ۳ ریشتر به ثبت رسیده که به این شرح است:

شنبه ۱۰ تیر

بم کرمان زلزله ۳.۶ ریشتری رخ داد. این زلزله در عمق ۸ کیلومتری و کانون آن در ۳ کیلومتری بم، ۱۰ کیلومتری بروات و ۳۲ کیلومتری نظام‌شهر کرمان بوده است.

در بهاباد یزد دو زلزله ۲ و ۲.۵، ارکواز استان ایلام زلزله ۲.۴ و قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ ریشتری رخ داده است.

یکشنبه ۱۱ تیرماه

چیتاب استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۳ ریشتری را تجربه کرده است. این زلزله در ۸ کیلومتری و ۲۱ کیلومتری چیتاب، ۲۴ کیلومتری مارگون و ۲۵ کیلومتری پاتاوه استان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

در سفیدسنگ زلزله ۲.۱، ملاثانی استان خوزستان زلزله ۲.۹، میانه آذربایجان شرقی زلزله ۲.۳، ساغند استان یزد زلزله ۲، خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۲، سرو باد استان کردستان زلزله ۲.۴، ارسک خراسان جنوبی زلزله ۲.۱ و صالح آباد خراسان رضوی زلزله ۲.۴ به ثبت رسید.

جزیره هندورابی استان هرمزگان با زلزله ۳.۶ ریشتری لرزید. این زلزله در عمق ۲۱ کیلومتری و ۱۸ کیلومتری جزیره هندورابی، ۳۱ کیلومتری جزیره کیش و ۳۸ کیلومتری بندر مقام استان هرمزگان بوده است.

پیرانشهر استان آذربایجان غربی با زلزله ۳ ریشتر لرزید. این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری و در کانون ۳۰ کیلومتری پیرانشهر و ۳۵ کیلومتری نالوس استان آذربایجان غربی و ۳۶ کیلومتری راوندوز کشور عراق رخ داده است.

دوشنبه ۱۲ تیر

خوی با زلزله ۲.۳، خلخال استان اردبیل زلزله ۲.۱، خورموج استان بوشهر با زلزله ۲.۲، فیروزه خراسان رضوی با زلزله ۲.۲ و بجنورد استان خراسان شمالی با زلزله ۲.۱ لرزیدند.

قلعه گنج استان کرمان نیز با زلزله ۳.۴ ریشتری لرزید. کانون این زلزله که در عمق ۴۸ کیلومتری بوده در ۲۰ کیلومتری قلعه گنج، ۳۳ کیلومتری کهنوج و ۳۸ کیلومتری رودبار کرمان بوده است.

خورموج استان بوشهر نیز با زلزله ۳.۱ ریشتری لرزید. کانون این زلزله که در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد، در ۱۷ کیلومتری خورموج، ۱۸ کیلومتری کلمه و ۲۲ کیلومتری اهرم استان بوشهر بوده است.

سه‌شنبه ۱۳ تیر

در فاریاب استان کرمان زلزله ۳.۲ ریشتری رخ داد که عمق آن ۸ کیلومتری و کانون آن در ۵۷ کیلومتری فاریاب، ۶۷  کیلومتری ارزوئیه و ۷۰ کیلومتری جیرفت استان کرمان بوده است.

علاوه بر آن زلزله‌هایی در تسوج استان آذربایجان شرقی با بزرگای ۲، هفتگل خوزستان با بزرگای ۲.۱، ساوه استان مرکزی با بزرگای ۲.۶، رباط پشت بادام استان یزد با بزرگای ۲، مهران استان ایلام با بزرگای ۲.۲، شازند استان مرکزی با بزرگای ۲.۱ و بافق یزد با بزرگای ۲.۲ ریشتر به ثبت رسیده است.

زلزله رابر استان کرمان با بزرگای ۳.۴ ریشتر از دیگر زلزله‌های مهم روز ۱۳ تیرماه بوده است. این زلزله در عمق ۹ کیلومتری و در کانون ۲۹ کیلومتری رابر، ۳۷  کیلومتری بزنجان و ۴۰ کیلومتری درب بهشت استان کرمان گزارش شده است.

زلزله‌های سیلوانه استان آذربایجان غربی با بزرگای ۲.۶، کرند استان کرمانشاه با بزرگای ۲.۲، بافق یزد با بزرگای ۲.۶، ایوانکی استان سمنان با بزرگای ۲.۱، ترک استان آذربایجان شرقی با بزرگای ۲.۳، گمیش تپه استان گلستان با بزرگای ۲.۴، طبس استان خراسان جنوبی با بزرگای ۲.۳، مود استان خراسان جنوبی با بزرگای ۲ و باشت استان کهگیلویه و بویراحمد با بزرگای ۲.۴ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این روز بوده است.

چهارشنبه ۱۴ تیر

در روز ۱۴ تیرماه زلزله‌های تایبند استان خراسان جنوبی با بزرگای ۲.۹، شول‌آباد استان لرستان با بزرگای ۲.۲، نصرآباد استان خراسان رضوی با بزرگای ۲.۶، قطور استان آذربایجان غربی و شوشتر استان خوزستان با بزرگای ۲.۱، بهاباد استان یزد با بزرگای ۲.۱ و یزدانشهر استان کرمان با بزرگای ۲.۴ به ثبت رسیده است.

در نصرآباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای با بزرگای ۳.۷ ریشتر رخ داده است. کانون این زلزله که در عمق ۸ کیلومتری بوده در ۲۵ کیلومتری نصرآباد، ۲۵  کیلومتری سفید سنگ و ۳۹ کیلومتری قلندرآباد استان خراسان رضوی بوده است.

در شوشتر استان خوزستان زلزله ۲.۱، بهاباد یزد زلزله ۲، یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۴، ورزقان استان آذربایجان شرقی زلزله ۲ و نصرآباد استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ ریشتری به ثبت رسید.

پنج شنبه ۱۵ تیر

در کیاسر مازندران زلزله ۲.۲‌، ساغند یزد زلزله ۲.۲، درب بهشت کرمان زلزله ۲.۵، بافق یزد زلزله ۲.۳، محلات استان مرکزی زلزله ۲.۳ و مهریز یزد زلزله ۲ ریشتری به ثبت رسید.

در جناح استان هرمزگان زلزله ۳.۴ ریشتر در عمق ۱۵ کیلومتری رخ داد.

نوژه استان کرمان با زلزله ۳.۱ ریشتری لرزید. عمق این زلزله در ۹ کیلومتری بوده است.

زلزله خوی زلزله مهم دیگر این روز بوده که با بزرگای ۳.۴ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری گزارش شده است.

دو زلزله مهم دیگر در چابکسر استان گیلان با بزرگای ۳.۳ و فاریاب استان گیلان با بزرگای ۳.۳ رخ داده است.

جمعه، ۱۶ تیر

زلزله طرود سمنان از جمله زلزله‌های مهم این روز بوده است که بزرگای آن ۳.۲ و در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است. 

خشت استان فارس نیز با زلزله ۳.۵ ریشتر لرزید.

زلزله‌های بالاده استان فارس با بزرگای ۲.۷، تینکانلو استان خراسان شمالی با بزرگای ۲، ملک آباد استان خراسان شمالی با بزرگای ۲.۹، داراب استان فارس با بزرگای ۳ و رفسنجان کرمان با بزرگای ۳.۱ از جمله رخدادهای این روز بوده است.






منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار