کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دما از فردا 18 تیر ماه در مناطق مختلف این استان آغاز می شود بطوری که تا روزهای پایانی هفته جاری به میزان 9 درجه افت خواهد کرد.
کد خبر: ۴۵۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 08 July 2017
به گزارش تابناک : آیدا فاروقی روز شنبه افزود: روند افزایش دمای هوا طی روزهای گذشته در مناطق مختلف خراسان رضوی آغاز شد و امروز به بالاترین حد خود می سد و از فردا 18 تیر به تدریج کاهش می یابد.
وی ادامه داد: دیروز بیشینه دمای هوا در شهرهای گرمسیر خراسان رضوی مانند سرخس، تایباد، درگز، بردسکن، سرخس و سبزوار به بالاتر از 40 درجه سلسیوس رسید. 
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوا دیروز در مشهد 39 درجه بود که این میزان برای امروز بین 40 تا 41 درجه پیش بینی شده است.
وی افزود: بیشینه دمای هوای مشهد روز دوشنبه آتی 37 درجه پیش بینی شده است که به تدریج کاهش یافته و در روزهای پایانی هفته جاری به 31 درجه سلسیوس می رسد.
او ادامه داد: بر پایه پیش بینی های انجام شده در این مدت بارشهای رگباری و پراکنده باران همراه با رعد و برق و افزایش ابر به ویژه در مناطق شمالی خراسان رضوی بطور متناوب رخ خواهد داد.
وی گفت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده جوی غالب خراسان رضوی طی هفته جاری است که در شهرهای بادخیز مانند خواف، سرخس، قوچان، فریمان و تایباد شدید و در مناطق جنوبی و شرقی استان همراه با گرد و خاک پیش بینی شده است. 
قوچان با دمای 15 درجه و سرخس با دمای 44 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی طی 24 ساعت گذشته بوده اند.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار