کد خبر: ۴۵۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 08 July 2017
به گزارش خبرنگار مهر، الهام امین زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: رئیس محترم جمهوری ماموریتی بر عهده ما در را رابطه با شناسایی قوانین پشتیبان و مزاحم تحقق حقوق شهروندی گذاشته اند که کار بررسی آن انجام شده است.

امین زاده بیان داشت: بیش از۱۱ هزار عنوان قانون از سال ۱۲۸۵ هجری شمسی داریم که باید این قوانین را با حقوق شهروندی تطبیق دهیم.

امین زاده اظهار کرد: حق اقتصاد شفاف، دسترسی آزاد به اطلاعات و حریم خصوصی از جمله حقوق شهروندی است.

وی عوارض های سنگین، ممنوعیت و محدودیت های دست و پاگیر برای تولید و اشتغال را از جمله مواردی که در راستای تحقق حقوق شهروندی به عنوان ناقض این حوزه شناسایی شده اند دانست و گفت: در وزارت اقتصاد کمیته حذف مقررارت زاید وجود دارد اما این به تنهایی کافی نیست و باید در حوزه های مختلف این اقدامات و بررسی ها انجام شود.

امین زاده با اشاره به موضوع بیمه زندانیان تصریح کرد: وزارت رفاه باید بار مالی این موضوع را تامین می کرد و باید کسانی که وارد زندان می شوند هم خود و هم خانواده انها تحت پوشش بیمه ای و حمایت در این حوزه قرار بگیرند.

وی افزود: در این سفر از زندان یاسوج بازدید به عمل خواهد آمد و مشکلات این حوزه به وزیر رفاه منتقل می شود و تلاش خواهد شد در دولت دوازدهم اقدامات شایسته ای انجام شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: همه دستگاه ها تا آخر فروردین برنامه حقوق شهروندی خود را ارائه داده اند.

امین زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با مسئولیت آینده ایشان در دولت گفت: رسانه ها هرروز مرا به عنوان وزیر یک حوزه معرفی می کنند.

وی افزود: پیشنهاداتی در این راستا وجود دارد ولی قطعی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار