سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) به تازگی آخرین گزارش خود درباره کیفیت خودروهای ساخت داخل و مونتاژ در خرداد ماه را منتشر کرده است.
کد خبر: ۴۵۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ 08 July 2017

  تابناک فارس به نقل اتز خودروکار: خودروسازان ایرانی در خرداد ماه مجموعا 89 هزار و 246 دستگاه خودرو در این ماه تولید کردند که شامل 38 مدل می‌شود. بر اساس این گزارش 39 درصد خودروهای تولید داخل تنها یک ستاره کیفیت را از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد دریافت کردند.

با کیفیت‌ها
کرمان موتور یکی از شرکت‌های خصوصی است که توانسته عملکرد خوبی از خودش به نمایش بگذارد. این شرکت یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک را با هیوندای کُره امضا کرد که بر اساس آن، در حال حاضر دو خودرو سواری i10 و i20 را تولید می‌کنند که هر دوی این محصولات توانستند چهار ستاره کیفیت را از سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد دریافت کنند.

خودروهای با کیفیت بازار ایران کدامند؟
رقیب این دو خودروی کره‌ای، یعنی رنو ساندرو که توسط پارس خودرو تولید می‌شود و حدود 20 میلیون تومان هم ارزان‌تر است، نیز چهار ستاره کیفیت را دریافت کرده است و قیمتی معادل 53 میلیون تومان دارد.

خودروهای با کیفیت بازار ایران کدامند؟

خودروهای با کیفیت بازار ایران کدامند؟
دیگر خودرو چهار ستاره لیست رنو تندر (L90) است که توسط ایران خودرو تولید می‌شود و با قیمت 51 میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود و ارزان‌ترین خودرو 4 ستاره فهرست است.

خودروهای با کیفیت بازار ایران کدامند؟

همچنین کیا سراتو 2012 (مونتاژ)، مزدا 3 بهمن موتور سوزوکی گراند ویتارا (IKCO) نیز توانستند چهار ستاره کیفیت را دریافت کنند که در دسته گران قیمت‌ها قرار دارند.

خودروهای با کیفیت بازار ایران کدامند؟

متوسط‌ها
از 38 مدل بررسی شده توسط سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد، 17 مدل توانستند دو و سه ستاره بگیرند.

جک S5 شاسی بلند، یکی از محصولات سه ستاره است که توسط کرمان موتور و با همکاری چینی‌ها تولید می‌شود؛ این خودروساز همچنین مدل سدان S5 را تولید می‌کند که تنها دو ستاره کسب کرد.

بی کیفیت‌ها
صدر جدول بی کیفیت‌ها خودرو پراید است که تقریبا نزدیک به ربع قرن است که توسط گروه سایپا تولید می‌شود و تنها یک ستاره کیفیت را دریافت کرده است.

بر اساس استانداردهای جدید سازمان ملی استاندارد ایران، پراید توانایی برآورده کردن هیچ کدام از استانداردهای جدید را ندارد.

مهدی جمالی، مدیر عامل سایپا در این رابطه گفت: بهبود کیفیت پلتفرم پراید نه مقرون به صرفه و نه امکان پذیر است."
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار