مدیرعامل انتشارات بین المللی گاج:
مدیرعامل انتشارات بین‌المللی گاج گفت: شهرداری تهران بایستی موضوع مالکیت(ساخت) و بهره برداری را دو مقوله کاملاً مستقل و تخصصی ببیند به این معنا که بعد از مرحله ساخت باغ کتاب، بهره برداری از آن را به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان واگذار کند.
کد خبر: ۴۵۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 08 July 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جوکار در خصوص افتتاح باغ کتاب تهران با بیان اینکه افتتاح باغ کتاب پدیده ای مبارک برای صنعت نشر و عموم مردم است اظهار کرد: عمده ناشران با اصل این موضوع موافق‌اند و گله مندی بیشتر از سوی کتاب فروشی‌ها است.

وی با بیان اینکه کتاب‌فروشان نگران افت فروش کتاب در کتاب فروشی‌های کوچک، محلی و کتاب فروشی‌های راسته خیابان انقلاب و کریم خان هستند خاطرنشان کرد: به عقیده من این موضوع در درازمدت موجب رشد فروش کتاب در کتاب فروشی‌های خرد می‌شود؛ چرا که افزایش ویترین کتاب آنهم ویترینی که به مخاطب فرصت مطالعه، بررسی و سپس انتخاب را می‌دهد، ذائقه ایجاد می‌کند و موجب افزایش فروش کتاب می‌شود.

مدیرعامل انتشارات بین‌المللی گاج با بیان اینکه گاهی اوقات مخاطب به قصد خرید یک جلد کتاب به کتاب فروشی‌های بزرگ مراجعه می‌کند و اگر فرصت دیدن و تورق و مطالعه بخشی از کتاب را داشته باشد کتاب را انتخاب کرده و موقع خروج با چندین کتاب و با دست پر خارج می‌شود افزود: این امکان در کتاب فروشی‌های خرد و محلی وجود ندارد. من معتقدم مردم ما کتاب خوان هستند ولی کتاب در دسترسشان نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر کتاب دیده شود، حتماً خریده می‌شود تصریح کرد: به نظر من همان اشخاصی که به کتاب فروشی‌های بزرگ مراجعه می‌کنند و ده‌ها کتاب می‌خرند، عادت به کتاب خوانی و خرید کتاب پیدا می‌کنند و در نهایت از کتاب فروشی‌های محلی و خرد هم خرید می‌کنند.      

جوکار خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت که کتاب فروشی‌های بزرگ تأسیس نشود؛ چرا که به کتاب فروشی‌های خرد آسیب می‌رسد. به نظرم، فعالان در کتاب فروشی‌های کوچک در کشور بایستی با ایده پردازی و ایجاد، بستر و شرایط مطلوب برای مخاطب از حیث محیط مناسب، تنوع کتاب ، تخفیف‌های خوب و... نسبت به جذب و حفظ مخاطبان خود اقدام کنند و همیشه به روز باشند.

وی با تاکید بر اینکه کمتر ناشری به افتتاح یک کتاب فروشی بزرگ معترض است، اما طبیعتاً عمده کتاب فروشی‌ها به این پدیده معترض‌اند گفت: افتتاح باغ کتاب در کوتاه مدت در فروش کتاب فروش‌های خرد شهر تهران اثر می‌گذارد.

مدیرعامل انتشارات بین‌المللی گاج ادامه داد: هزینه اداره یک کتاب فروشی با درآمد ناخالص حداکثر 35 درصد، کار دشواری است به عبارت دیگر باغ کتاب یک نمایشگاه کتاب کوچک دائمی است اما در دراز مدت موجب رشد فروش کتاب می‌شود و کتاب فروش‌های خرد با ارائه خدمات خوب به مخاطب، می‌توانند فروش خود را افزایش دهند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران بایستی موضوع مالکیت(ساخت) و بهره برداری را دو مقوله کاملاً مستقل و تخصصی ببیند بیان کرد: به این معنا که بعد از مرحله ساخت باغ کتاب، بهره برداری از آن را به اتحادیه ناشران و کتاب فروشان واگذار کند و اتحادیه با کمک کتاب فروشی‌ها و با ذینفع کردن آنها و استفاده از تجارب آن‌ها باغ کتاب را اداره کند. با این روش هم کار تخصصی کتاب فروشی به متخصص آن سپرده می‌شود و هم کتاب فروشان عزیز با یک تعریف دقیق و عادلانه ذینفع می‌شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار