بعنوان نماینده افکار عمومی این سوال را از اعضای محترم شورای شهر وشهرداری دارم ،بنظر شما در طول این مدت ،مدیریت جدید شهری چه کار شاق و چشمگیری برای بهبود وضعیت شهر به انجام رسانیده اند ؟ آیا در شرایط کنونی بود ونبود شهردار برای شهر ایلام چندان تفاوتی دارد؟
کد خبر: ۴۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 09 July 2017
تابناک ایلام علی اصغر اسدی::وقتی که از یک شهر نام برده می شود، ناخودآگاه ذهن آدمی به سمت ظاهر شهر ،امکانات رفاهی ودر یک کلام مبلمان آن شهر؛ ازشکل بازار و مجتمع های رفاهی وخدماتی گرفته تا خیابان و پیاده رو ، پارک و فضای سبز و شکل ساختمان های آن پرواز کرده و تصویری مجازی از آن شهر در ذهن نقش می بندد.

حال اگر همان شخص بصورت اتفاقی یا برای انجام کاری، گذرش به آن شهر بیافتد و شکل حقیقی شهر با آنچه که در ذهن او شکل گرفته برابری نکند واز زمین تا آسمان متفاوت باشد و حتی وضعیت شهری که می بیند با حداقل های یک شهر فاصله داشته باشد ،چه تصوری در او ایجاد می شود ؟ چرایی وضعیت حاکم بر شهر را متوجه شهروندانش می کند یا مدیریت شهری؟

این حکایت کوتاه ،داستان این روزهای شهرهای استان ،خصوصا شهر ایلام بعنوان مرکز و بزرگترین شهر استان است ،شهری که سالهاست به حال خود رها شده و کمترین رونق وتوسعه وپیشرفت در حوزه های مختلف شهرسازی ،خدماتی ،فضای سبز و تفریحی در آن فراموش شده است.شهری که رنگ از رخسار مبلمان آن پریده وزیبایی از ظاهر آن رخت بسته و جوی خسته کننده وملال آور بر جای آن نشسته است.

باید بدون تعصب عرض کنم ،که حقیقتا وضعیت شهر ایلام با توجه به نابسامانی خیابان ها ،معابر ، امکانات خدماتی ورفاهی آن ، نه تنها در حد یک مرکز شهرستان، بلکه در سطح یک شهر درجه دوم سایر استانهای کشور نیست! وقتی یک شهروند ایلامی گذرش به شهر دیگری می افتد و امکانات ورفاهیات وزیبایی آن شهر را با شهر ایلام مقایسه می کند ،قطعا  از اینکه بگوید در شهر زندگی می کند شرمسار می شود!

حال نمی دانم چه کسی باید پاسخگوی این شرمساری شهروندان ایلامی از وضعیت حاکم بر شهرشان باشد؟ مگر شهرهای دیگر کشور شه دار ندارند ؟ مگر شهرهای دیگر کشور مدیریت پارک ها وفضای سبز ندارند ؟مگر شهرهای دیگر کشور کارگر فضای سبز و باغبان و.... ندارند ؟ پس چرا رنگ از رخسار شهر ما پریده ، فضای سبز ما خشن و خشک وپلاسیده شده و بوی تعفن از جداول ومعابر ما بلند می شود و شهرداری هم گاها روزها زباله های مردم را در کنار خیابان رها می سازد ؟ مگر شهروندان ایلامی چه گناهی کرده اند که باید به پای سوء مدیریت ها ،بی تدبیری ها و ندانم کاری های مدیریت شهری وشورای شهر بسوزند و حالا حالها در حسرت برخورداری از حداقل های یک شهر باقی بمانند؟

این درحالیست در کنار این همه عقب ماندگی شهر ،بارها وبارها از زبان مسئولین شهر واستان شنیده ایم و برنامه ریزی های زیادی برای جذب گردشگر ومهمان به استانمان را شاهد بوده ایم ،اما کسی نیست که به این مسئولین عزیز یاد آوری کند که آقایان محترم ! مگر می شود شهری که از حداقل های عمرانی وخدماتی ورفاهی یک شهر برخوردار نباشد ،به دنبال توسعه گردشگری درآن شهر باشید؟ گیرم که گردشگری هم اشتباها به شهرمان عزیمت کند ! آیا وضعیت حاکم بر شهر راهی برای ترغیب یا برگشت دوباره او به شهر ما باز می گذارد؟ حالا در کنار این همه نارساییها و کمبودها ، شعار جذب گردشگر ومیهمان هم این روزها " قوز بالای قوز" شده است !

بدون پرده می گویم؛ از زمانیکه بازهای قبیله ای وقومی بر فضای شهر وشورای شهر چمبره زد ،فکر عمران وآبادانی وزیباسازی وخدمت به شهر وشهروندان ایلامی نیز از این شهر رخت بست ورفت ! انصافا وبعنوان یک ناظر بی طرف وضعیت فعلی شهر ایلام از حیث توسعه وپیشرفت و شهرسازی را با دوسه سال گذشته مورد ارزیابی سطحی قرار دهید ، در طول این مدت چه طرح بزرگ و شهرسازی را در این شهر شاهد بوده اید؟حالا شهر داری هم اخیر در بوق وکرنا کرده که قرار است چند دستگاه نورافکن را در ورودی شهر ایلام نصب نماید ! نصب نورافکن ونورافشانی آن هم در فضایی پر از خاک وخاشا کچه دردی از دردهای ایلام را دوا می کند ؟

همه شهروندان وحتی آنهایی هم که با حداقل های سازمان اداری شهرداری اشنایی دارند می دانند که شهرداری ازمدیریت خدمات شهری ،اداری و فضای سبز وپارکها و چندین اداره ریز ودرشت دیگری تشکیل شده است ،وحتی اگر یک شهر شهردار هم نداشته باشد ،مدیریت ها ی تابعه، براساس وظیفه ذاتی خود موظف به انجام امورات خدماتی شهر هستند ،بعنوان مثال چه یک شهر شهردار داشته باشد وچه نداشته باشد ،خدمات شهری راس ساعت مشخصی زباله های سطح شهر را جمع آوری می کنند .

با ذکر این مثال می خواهم این نکته را یاد آوری کنم ، بعد از سالها کش وقوس وبگو ومگو و اختلافات حاکم بر شورای شهر ،قرار بود شهرداری صاحب تخصص و باتجربه و آشنا به فنون شهر سازی بر راس مدیریت این شهر گمارده شود واین هم شد . حال بعنوان نماینده افکار عمومی این سوال را از اعضای محترم شورای شهر وشهرداری دارم ،بنظر شما در طول این مدت ،مدیریت جدید شهری چه کار شاق و چشمگیری برای بهبود وضعیت شهر به انجام رسانیده اند ؟ آیا در شرایط کنونی بود ونبود شهردار برای شهر ایلام چندان تفاوتی دارد؟

اگربه زعم شما مدیریت شهری در همان خدمات روتین جمع اوری زباله و آبیاری درخت وفضای سبز و... خلاصه می شود که نیازی به این همه جنگ وجدل نداشت ،یقینا در نبود شهردار هم، این کارها به خوبی انجام می شود ،تازه اینکه حقوق وسایر مزایای پرداختی به شهردار هم صرف ترمیم بخشی از کاستیهای شهر شود . مردم ایلام از وضعیت جاری شهر و زندگی در چنین شهری به ستوه آمده اند ،اما یقینا یاعزت نفس آنان اجازه درخواستها و بیان نارضایتی ها را به آنان نمی دهد ،یا اینکه امیدی به بهبود شرایط نداشته و مجبورند با این شرایط خو کنند !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خانم سرابله ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
شما روبه خداقسم میدم یه سربه شهرسرابله بزنیدوازنزدیک گزارشی ازوضعیت این شهرپیاده روها،کوچه‌ها و خیابان ها،فضای سبزنداشتش ونحوه نگهداری پارک کوچک امیدکه استاندار افتتاحش کردوانبوه زباله‌ها درهمه جای این شهرگزارشی تهیه کنیدبه خدابی کفایتی مسولین این شهرستان بزرگترین توهین به مردمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
دولت تدبیر امید درستش میکنه؟؟؟؟حتما بخاطر افتخارشون به اصلاح طلب ووووو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
دردولت قبل ازاین هم بدتربود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار