استاندار خراسان رضوی گفت: راه اندازی جشنواره های متعدد به تناسب ظرفیت هر منطقه می تواند زمینه جذب گردشگر و تقویت محورهای 10 گانه گردشگری را فراهم کند ضمن آنکه نقاط تاریخی، فرهنگی و طبیعی ناشناخته بسیار در این استان وجود دارد که باید معرفی شود.
کد خبر: ۴۵۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 10 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،،علیرضا رشیدیان  در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهارداشت: باید از سرمایه گذارانی که در طول سال های گذشته برای ارائه خدمات اقامتی مناسب اقدام و سرمایه گذاری کردند به روش های مختلف حمایت شود.خیرین نیز می توانند در حوزه اقامتی و خدمات با هدف خدمت به زائرین سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: برای حمایت از این بخش راهکارهای ایجابی و سلبی مختلف وجود دارد که از جمله روش های ایجابی، توسعه سفر به تمام ایام سال به ویژه روزهای غیر پیک همانند طرح زیارت از مبدا به مبدا است.اقدامات سلبی نیز مانند ارائه خدمات به فرهنگیان از طریق مراکز و ظرفیت آموزش و پرورش است البته در عین تداوم باید مراقبت کرد دایره این خدمات خیلی گسترده نشود که فرصت فعالیت از مراکز اقامتی رسمی و مجاز گرفته شود.
رشیدیان افزود: با توجه به کمک های فنی و اعتباری حوزه سرمایه گذاری در بودجه سال جاری، از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه خدمات گردشگری و زیارت باید دعوت به همکاری کرد.
وی با بیان اینکه نمی توان خانه های مسافر را به طور کامل حذف کرد،گفت: باید ظرفیت و زمینه های لازم برای تحول خانه های مسافر نیز ایجاد شود.سالانه 27 میلیون مسافر به استان سفر می کنند در حالی که ظرفیت اقامتگاه های رسمی استان با محوریت مشهد، حدود 180 هزار تخت است بنابراین باید در کنار ظرفیت اقامتگاه های رسمی و توسعه آن با ساماندهی تسهیلات ارزان قیمت زمینه اصلاح شرایط و بهبود و ارتقای وضعیت خانه های مسافر نیز فراهم شود.
رشیدیان عنوان کرد: در حوزه زیارت باید بین بخش های مختلف و دستگاه های مرتبط اعم از هتلداران، حوزه حمل و نقل، شرکت های زیارتی و گردشگری هماهنگی مطلوب وجود داشته باشد تا در موقعیت های مختلف برنامه ریزی مناسب در این زمینه انجام شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: امسال ظرفیت اقامتگاههای رسمی را افزایش و ظرفیت اماکن غیر رسمی را کاهش داده ایم؛ تابستان گذشته یک هزار و 164واحد اقامتی غیر رسمی با 121 هزار تخت در این استان فعال بود که این رقم امسال به 940 واحد با 109 هزار تحت کاهش یافته است.
وی با اشاره به احداث زائر سرا توسط برخی دستگاه های اجرایی گفت: باید برای سازمان های دولتی مطالعه اقتصادی انجام شود به گونه ای که به جای ساخت و هزینه نگهداری اقامتگاه با مراکز اقامتی دارای مجوز قرارداد بلند مدت امضا کنند.
رشیدیان بر ضرورت نظارت بر عملکرد مراکز ارائه دهنده خدمات اقامتی به زائران خارجی تاکید کرد و افزود: در زمینه تخلفات این واحدها نیز باید با فرد یا مجموعه های متخلف برخورد جدی شود ضمن اینکه اقامت زائران خارجی در حسینیه ها و خانه های مسافرباید به نیروی انتظامی اعلام شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تعیین 10 محور گردشگری برای افزایش زمان اقامت و ماندگاری زائران و گردشگران در این استان گفت: باید فرمانداری ها، آستان قدس رضوی و دستگاه های حمل و نقل و خدمات در این حوزه فعال شده و با ایجاد امکانات و اطلاع رسانی های مناسب برای زائران، آنان را به سوی بازدید از ظرفیت های گردشگری و طبیعی و آثار تاریخی استان هدایت کنند.
وی تصریح کرد: راه اندازی جشنواره های متعدد به تناسب ظرفیت هر منطقه می تواند زمینه جذب گردشگر و تقویت محورهای 10 گانه گردشگری را فراهم کند ضمن آنکه نقاط تاریخی، فرهنگی و طبیعی ناشناخته بسیار در این استان وجود دارد که باید معرفی شود.
استاندار خراسان رضوی همچنین بر تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با آستان قدس رضوی، شهرداری و سایر بخش ها و انجام هماهنگی بین بخشی برای پوشش مطلوب مباحث فرهنگی زائران و مسافران تاکید کرد.
رشیدیان با بیان این مطلب که مردم برای ارائه خدمات به زائران ارزش های میهمانیذیری خود را به اثبات رسانده اند افزود: باید به گونه ای عمل شود که زائران احساس کنند مردم مشهد به زائران امام مهربانی ها نگاه ویژه دارند. ضمن اینکه تمامی برنامه های مشهد 2017 باید رنگ و بوی رضوی و پایتخت فرهنگی جهان اسلام را داشته باشند و از این فضا برای توسعه فرهنگ زیارت و اقتصاد استفاده شود و اصناف نیز به ویژه در زمینه سوغات با محوریت ظرفیت های داخلی اقدام کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار