️تحلیل گر مسائل اقتصادی:
تحلیل گر مسائل اقتصادی با بیان اینکه تولید و اشتغال مهم ترین مشکلات کنونی کشور است، گفت: چنانچه پروژه های پدیده شاندیز اجرایی شود معضلات اساسی کشور تاثیر می گیرد.
کد خبر: ۴۵۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ 10 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت اخبار پدیده، وحید تعقیبی افزود: تولید و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگرند، در واقع تولیدی از نظر همه ی اقتصاددانان کشور اولویت دارد که تولید داخل باشد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه پدیده در دوران فعالیت خود شرایط عرضه و حمایت از تولید داخل را فراهم آورده است، افزود: متاسفانه تا کنون اهمیت دادن  و ارزش نهادن به تولید داخل کمتر مطرح شده است. 
مدرس دانشگاه همچنین ضمن تاکید مقام معظم رهبری به تولید داخل و اشتغال افزود: در هر موقعیتی که به دنبال یک محصول با کیفیت هستیم، بیشتر نمونه های خارجی مطرح می شوند و در قیاس با نمونه داخل به لحاظ قیمت و دسترسی آسان تر پیشی می گیرد. 
این تحلیل گر مسائل اقتصادی یکی از مسائل مزاحم تولید داخل را واردات بی رویه و جنس قاچاق به کشور عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه به لحاظ ارزش گذاری به تولیدات داخل در مقوله فرهنگی کمتر کار شده است.
  تعقیبی ضمن ابراز تاسف از اینکه هر یک میلیارد دلار جنس قاچاق که وارد کشور می شود، فرصت ایجاد حدود صدهزار شغل مستقیم را از بین می برد، اضافه کرد: آمار رسمی هم اکنون حکایت از واردات 24 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق به کشور دارد.
وی با تاکید بر اینکه مقابله با کالای قاچاق همتی مضاعف از سوی مسئولین می طلبد، اضافه کرد: کمترین و بارزترین اقدامی که می بایست صورت گیرد، این است که با ورود کالاهای قاچاق که  مشابهش در کشور وجود دارد، برخورد قانونی و جدی شود.
این تحلیل گر مسائل اقتصادی با اشاره به مشکلات دولت آمریکا گفت: شعار دولت آمریکا مبنی بر "آمریکایی آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن"، تاکید بر تولید داخل و اشتغال حداکثری برای نیروهای داخل کشور دارد.در واقع اعلام موضع رسمی مخالفت دولت آمریکا با واردات از کشور چین است.
 تعقیبی خاطرنشان کرد: چنانچه برخی از مردم تمایل به استفاده از کالای لوکس و غیر وطنی دارند، می بایست هزینه آن را بپردازند و از یارانه دولت استفاده نکنند.
وی همچنین به کسب دانش فنی تولید محصولات با کیفیت خارجی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی کسب دانش فنی با بالاترین هزینه به لحاظ بالابردن کیفیت محصولات داخلی ارزشمند است و توجیه منطقی دارد.
کسب دانش فنی علاوه بر فراهم شدن افزایش تولید داخلی زمینه اشتغال چشمگیری را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می آورد، این گفته دکتر تعقیبی است و عنوان کرد: در این صورت ورود تکنولوژی و جذب نیرو توام با هم اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی یکی از معضلات کشور بیکاری و تعدیل نیرو است، متاسفانه بذهکاری های اجتماعی نیز از مهم ترین پیامدهای منفی بیکاری در جامعه است و خروج از این شرایط می بایست با همت و پیگیری مسئولان نسبت به رفع موانع تولید صورت گیرد.
این اقتصاددان ابراز امیدواری کرد: همچنان که تاکنون بسیاری از مشکلات و موانع قانونی پدیده هموار شده است، امیدواریم با همت و حمایت بیش از پیش مسئولان و آغاز به کار مجدد پروژه های پدیده شاندیز بستر اشتغال و جذب نیروهای بومی و سرمایه گذاران فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار