نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ، پرداخت سود و وام با بهره بالا را برای اقتصاد کشور مضر دانست و گفت: به نظر بنده تسهیلات با سود ۲۰ درصد به بالا، به معنای واقعی تسهیلات نیست.
کد خبر: ۴۵۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 11 July 2017
به گزارش تابناک : به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت ‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد در دیدار رئیس و معاونان اداره امور شعب بانک ملی استان با انتقاد از نرخ بالای سود تسهیلات بانکی ، افزود: مردم عامه و یا تولیدکنندگان به دلیل وجود مشکلات مالی و یا مشکل سرمایه در گردش از بانک ها تقاضای دریافت وام می کنند.
وی افزود: سود بالای این تسهیلات، آنان را در بازپرداخت وام دچار مشکل می ‌کند بنابراین وام با بهره بالا نه تنها برای اقتصاد کشور مُضّر است بلکه برای وام گیرنده نیز مشکل آفرین است.
امام جمعه اصفهان پایین آمدن سود بانکی را ضروری دانست و افزود: در دیداری که با آقای رئیس جمهور در سفر ایشان به اصفهان داشتم متذکر شدم که با نرخ بالای بهره بانکی، تولید نمی‌ تواند موفق باشد و کارفرمایان باید از این نظر حمایت شوند.
وی با بیان اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود همه بانک‌ها بصورت قرض الحسنه فعالیت کنند، تصریح کرد: گسترش و فعالیت بانک‌ های دولتی و خصوصی باید توسط دولت کنترل شود.
آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: البته طی سال‌های گذشته، دولت‌های مختلف در تعیین سیاست ‌های خود برای نظارت بر عملکرد بانک‌ها اشتباهاتی را مرتکب شدند.
وی ادامه داد: بانک‌ها همچون رگ حیاتی اقتصاد کشور محسوب می ‌شوند و باید زیر نظر حکومت مدیریت شوند تا پول مردم، توسط حکومت در خدمت مردم قرار گیرد.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: از سوی دیگر ارائه تسهیلات بانکی باید بگونه ‌ای باشد که گره‌ای از کار مردم باز کند نه اینکه مشکلی را به مشکلات آنان بیافزاید.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد همچنین گسترش بانک‌ ها را به سود اقتصاد و تولید کشور ندانست و گفت: تولید یکی از مهمترین مسائل کنونی کشور به شمار می‌ آید بنابراین سرمایه داران باید به سمت تولید و اشتغال زایی تشویق شوند.
وی افزود: بانک‌ ها می ‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، نقش مؤثری داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، علت انباشت قسمتی از معوقات بانکی، را مربوط به بی تدبیری برخی مسئولان بانکی دانست و گفت: نظرتنگی برخی از مسئولان مانع از رونق تولید در کشور شده و این مسئولان با تدبیرهای ناصواب خود مانع از رونق تولید و کسب و کار در اصفهان شده‌ اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کمبود مدیران توانمند در کشور بویژه در استان اصفهان گفت: ارائه تسهیلات سنگین به افراد بدون پشتوانه نه تنها مشکلی را برطرف نمی کند بلکه این افراد را به علت عدم توانایی در بازپرداخت این تسهیلات دچار مشکل می کند.
وی بیان کرد: بنابر این تسهیلات بانکی باید به کسانی که واقعاً اهل کار و تولید هستند اختصاص یابد تا این افراد با ایجاد شغل، مشکلی از مشکلات کشور را برطرف کنند.
در ابتدای این دیدار رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان با بیان اینکه بانک ملی، یک بانک دولتی و مردمی است، گفت: این بانک علاوه بر وظایف سازمانی دارای وظایف اجتماعی است که هر ساله بر اساس سیاست‌های اعتباری، اولویت‌هایی را تعیین می‌ کند.
‘ مرتضی نصری ‘با بیان اینکه اصفهان، قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود، افزود: به فرموده رهبر انقلاب، بانک‌ ها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و بانک ملی با اولویت قرار دادن حمایت از اشتغال و تولید بویژه احیای واحدهای تولیدی همواره تلاش کرده تا در رونق تولید، ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش داشته باشد.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان با اشاره به تفاهمنامه بانک ملی با کمیته امداد و بهزیستی گفت: سال گذشته، یک هزار و ۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴۹ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد و ۷۸۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به مددجویان بهزیستی در قالب تسهیلات قرض الحسنه و اشتغالزایی پرداخت شد.
وی ادامه داد: امسال نیز ۱۴۴ مورد تسهیلات به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد و ۱۴۴ فقره تسهیلات با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.
نصری اضافه کرد: همچنین طی سال گذشته هشت هزار و ۸۶۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.





منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار