مشاور منطقه‌ای و تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی:
مشاور منطقه‌ای و تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی گفت: سطح کیفی، علمی و عملی مربیان ایرانی به نسبت شاخص‌های جهانی صلیب سرخ نزدیک است.
کد خبر: ۴۵۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 11 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، استفان رابینسون در کارگاه آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: امسال به خاطر جنگ‌های منطقه‌ای عراق و یمن سال سختی را داشتیم و این پروژه از دوستانه‌ترین پروژه‌ها است.
وی افزود: کاری می‌خواهیم در این دوره انجام دهیم متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته است و افراد حاضر تجربیات جدیدی را کسب می‌کنند.
مشاور منطقه‌ای و تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی با بیان اینکه در این کارگاه باید تعامل کافی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: می‌خواهیم با این تعامل به هدف موردنظرمان در صلیب سرخ جهانی که همان آگاهی کافی، لازم و به‌روز مدرسان در بحث آموزش و آگاهی از خطرات مین است محقق شود.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر ایران و کمیته جهانی صلیب سرخ ۱۲ سال است که این پروژه را راه‌اندازی کردند و این کارگاه آموزشی با حضور ۱۵ نفر از مجرب‌ترین مربیان برگزار می‌شود و سطح کیفی، علمی و عملی مربیان ایرانی به نسبت شاخص‌های جهانی صلیب سرخ نزدیک است و ایران از دانش و تجربه بالایی در این زمینه برخوردار است و هوشیاری بالای ایرانی‌ها درک بسیار بالای آن‌ها را از سطح شاخص‌ها و استانداردهای جهانی را نشان می‌دهد.
محمدعلی کاووسی رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اگر در کلیه آموزش‌ها نگاهی تجاری داشته باشیم با حداکثر سود و بهره‌مندی همراه می‌شویم.
وی افزود: با توجه به حوادث بسیار زیادی که در رابطه با مین در کشور داریم می‌توانیم با برگزاری این آموزش‌ها از خسارت، آسیب‌ها و عوارض ناشی وقوع حوادث جلوگیری کنیم.
رئیس اداره برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده باید به‌روز و هدف‌مند باشد، گفت: مربیان آموزش آگاهی از خطرات مین پس از گذراندن این دوره به سطح مدرس ارتقاء پیدا می‌کنند.
علی اصغری نماینده سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در صلیب سرخ جهانی و مشاور آموزش خطرات مین اظهار داشت: دومین نشست از اولین دوره آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین در مشهد برگزار می‌شود و با همکاری مشترک و حمایت‌های فنی و مالی نمایندگان سازمان امداد و نجات در ۶ استان مناطق جنگی گروه‌های هدفی برای مراجعه مربیان به مناطق آلوده به مین تشکیل شد.
وی افزود: این پروژه در سال ۹۳ با راه‌اندازی ۳ ایستگاه آموزشی در کردستان آغاز شد و در سال ۹۵ بحث آموزش‌ها به‌طور جدی آغاز شد و این مرحله از پروژه به میزبانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به مدت سه روز در مشهد برگزار می‌شود.
اصغری در بحث برنامه‌های ویژه سازمان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی، گفت: این طرح با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و جمعیت هلال احمر خوزستان و پیش‌نویس این طرح به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داده شده و در نظر داریم که پایگاه‌هایی را در خروجی‌های مرزهای استان خوزستان دایر خواهد شد و این پایگاه‌ها در مرزهای استان‌های ایلام و کرمانشاه هم فعال خواهند بود تا که هیچگونه نگرانی‌ای برای زائران اربعین حسینی و خانواده‌های آن‌ها وجود نداشته باشد.
فرهاد عرب‌پور مدیر برنامه‌ همیاری و مشارکت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، اظهار داشت: این دوره اولین کارگاهی است که در سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و امیدواریم که‌اثربخشی لازم را داشته باشد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه عبور از سطح تربیت مدرس به سطح بالاتر بوده و در جهت افزایش هماهنگی پروژه‌های آموزشی آگاهی از خطرات مین برگزار می‌شود، افزود: طراحی کارگاه‌های آموزشی بعدی نیز به میزان اثربخشی این کارگاه بستگی دارد.
تدوین تفاهم‌نامه برنامه ۵ ساله صلیب سرخ با جمعیت هلال احمر در راستای تغییر نگرش افرادی است که با خطرات مین مواجه هستند.
سیدمجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، اظهار داشت: پروژه آگاهی از خطرات مین باتوجه به جنگ‌های داخلی و فرامنطقه‌ای وظیفه جمعیت ملی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را برای پناهندگان افغانستاتی و عراقی ساکن در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان سنگین‌تر می‌کند.
وی افزود: در ۱۴ سال پیش و در جهت جلوگیری از تحمیل صدمات و بروز آلودگی‌ها این کمیته در مرز دوغارون تایباد دایر شد و بعد از آن نیز در دیگر نقاط مرزی مورد نیاز در این ۶ استان فعال شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه امروز با حضور استیفان رابینسون مشاور تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی ارزیابی دوره قبل و آموزش‌های جدید را داشتیم و این برنامه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در ۱۴ سال گذشته بیش از دو میلیون افغانستانی آموزش دیدند و سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر خطرات انواع مین‌ها و مین‌های ضدنفر را آموزش می‌بینند که به‌طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ نفر می‌شود تا ضمن شناسایی و به‌روز بودن، پیشگیری از وقوع حوادث و بلایا را داشته باشند.
وی افزود : برای جلوگیری از تحمیل صدمات و بروز آلودگی‌ها این کمیته در مرز دوغارون تایباد دایر شد و بعد از آن نیز در دیگر نقاط مرزی مورد نیاز در این ۶ استان فعال شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه امروز با حضور استیفان رابینسون مشاور منطقه‌ای تسلیحاتی صلیب سرخ جهانی ارزیابی دوره قبل و آموزش‌های جدید را داشتیم و این برنامه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در ۱۲ سال گذشته بیش از دو میلیون افغانستانی در این زمینه آموزش دیدند و سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر خطرات انواع مین‌ها و مین‌های ضدنفر را آموزش می‌بینند که به‌طور میانگین روزانه ۱۵۰۰ نفر می‌شود تا ضمن شناسایی و به‌روز بودن، پیشگیری از وقوع حوادث و بلایا را داشته باشند.
شایان ذکر است که دوره گذشته این آموزش‌ها در آبان ماه سال ۹۵ به میزبانی کردستان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار