شما چه تابستانتان را در ساحل دریا بگذرانید، چه در خانه باشید و چه تنها فکرتان این باشد که در این فصل گرم، احساس طراوت و تازگی کنید، مهم است که از میوه‌ها و سبزی‌های فصل به صورت تازه در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید.
کد خبر: ۴۵۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 11 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت تبیان، میوه‌هایی که بیشتر مختص فصل تابستان هستند، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و مواد مغذی زیادی دارند و ضمناً طی روزهای گرم تابستان، بدنتان را به خوبی آب‌رسانی می‌کنند.

هرچند صرفاً خوردن یک سری غذاهای خاص نمی‌تواند به طور اتوماتیک، کاهش وزنتان را در بر داشته باشد، اما جایگزین کردن غذاهای پرکالری با غذاهای کم‌کالری می‌تواند به شما کمک کند، کالری بیشتری بسوزانید که این خودش، کلید خلاص شدن از اضافه وزن است. بهترین راه این است که غذاهای مغذی (که به طور طبیعی کالری کمتری دارند) را انتخاب کنید تا هم به سلامتی‌تان کمک کرده باشید و هم مطمئن شوید که تمام مواد مغذی لازم در روند کاهش وزن را به بدنتان می‌رسانید.

سعی کنید این ۵ خوراکی را در رژیم غذایی تابستانی خود بگنجانید:
انواع توت:هر نوع توتی را که ترجیح می‌دهید بخورید؛ تمشک آبی، تمشک، توت زمینی و یا توت فرنگی. این میوه‌های تابستانی غنی از مواد مغذی بوده و نسبت به میوه‌هایی چون موز و انبه، کالری کمتری دارند.توت‌ها سرشار از فیبر نیز هستند (یک فنجان توت زمینی ۸ گرم فیبر دارد که تقریباً یک سوم فیبر مورد نیاز روزانه‌ی زنان و ۲۰ درصد فیبر مورد نیاز روزانه‌ی مردان را تأمین می‌کند)، که به شما کمک می‌کند برای مدت بیشتری احساس سیری کرده و وسوسه‌ی اسنک و میان وعده خوردن نداشته باشید. توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌ها بوده و مواد مغذی زیادی را در ازای کالری ناچیز در اختیار بدنتان قرار می‌دهند.
هندوانه:۹۲ درصد هندوانه آب است، این میوه‌ی دلچسب تابستانی سیرتان می‌کند بدون اینکه کالری زیادی داشته باشد. هندوانه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی چون لیکوپن و ویتامین C است که ریزمغذی‌های زیادی دارد، ضمناً هندوانه می‌تواند آب مورد نیاز بدنتان را در روزهای گرم تابستان تأمین کند. خوردن هندوانه به شما احساس تازگی و خنکی می‌دهد.
نخود سبز:نخود سبز به دلیل داشتن پروتئین زیاد و میزان مطلوبی از آهن، نسبت به هر سبزی دیگری، قابلیت این را دارد که یک جایگزین بسیار ایده‌آل برای گوشت باشد که معمولاً پرکالری بوده و چربی اشباع نیز دارد. سعی کنید از نخود سبز در انواع غذاهایتان استفاده کنید.
آناناس:آناناس غنی از ویتامین C و پتاسیم بوده و نسبت به سایر میوه‌ها، در ازای قندی که دارد کالری کمتری به شما می‌رساند، پس از آرام آرام خوردن آن لذت ببرید چون آناناس می‌تواند فوراً سیرتان کند. ساقه‌ی این میوه‌ی لذیذ تابستانی منبع خوبی از بروملین است؛ بروملین ترکیبی است که دارای خواص ضدالتهابی در بدن است. فواید آناناس فراتر از این است که صرف یک میوه‌ی شیرین و سیرکننده باشد، می‌توانید به عنوان یک غذای کامل روی آن حساب کنید!
فلفل دلمه‌ای:فرقی نمی‌کند در سفر باشید یا در مهمانی یا پشت میز رستوران، به هر حال زمان‌هایی هست که شما با خوردنی‌هایی روبرو می‌شوید که جزو برنامه‌ی غذایی روتین شما نیستند. انتخاب‌هایتان را هشیارانه انجام دهید و یادتان باشد که کلید کاهش وزن پایدار، تداوم و تعادل است
فلفل دلمه‌ای که یک سبزی تابستانی با کاربردهای زیاد است، کم کالری و مغذی است؛ یک عدد فلفل دلمه‌ای متوسط، تنها ۳۷ کالری دارد که البته همراه با یک گرم پروتئین، ۲۱ گرم فیبر و تنها ۵ گرم قند طبیعی است. اگر به دنبال این هستید که مصرف روزانه‌ی سبزیجاتتان را افزایش دهید، بهتر است فلفل دلمه‌ای را انتخاب کنید، می‌توانید همراه هر وعده‌ی غذایی آن را میل کنید.

اگر قصد کاهش وزن دارید، نکات تغذیه‌ای تابستانی زیر را رعایت کنید

علاوه بر افزودن خوراکی‌های گفته شده به رژیم غذایی روزانه‌تان به نکات زیر هم توجه کنید.
بدنتان را به کم‌آبی نیندازید

کم آب شدن بدن می‌تواند به شما احساس خستگی و گرسنگی بدهد. حتماً همیشه و هر جا همراه خود یک بطری آب خنک داشته باشید تا دچار پرخوری و خستگی نشوید. می‌توانید یک برش آناناس، کمی نعنا و یا چند برگ جعفری به آب نوشیدنی‌تان اضافه کنید تا طعم‌دار شود و تمایل بیشتری به نوشیدن آب پیدا کنید.
آب طعم دار
تعطیلات تابستانی و فرصت‌های بیشتر برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه احتمالاً شما را به پای میزهایی پر از خوراکی‌های جورواجور و خوشمزه می‌کشاند. مثل همیشه توصیه‌ی ما به شما این است که همان ابتدا بشقاب‌های خود را پر نکنید، غذا را آهسته‌تر بجوید و اجازه دهید غذا در معده‌تان جا بیفتد! بعد اگر دیدید هنوز سیر نشده‌اید کمی دیگر بخورید!

تعادل: کلید همیشگی!

فرقی نمی‌کند در سفر باشید یا در مهمانی یا پشت میز رستوران، به هر حال زمان‌هایی هست که شما با خوردنی‌هایی روبرو می‌شوید که جزو برنامه‌ی غذایی روتین شما نیستند. انتخاب‌هایتان را هشیارانه انجام دهید و یادتان باشد که کلید کاهش وزن پایدار، تداوم و تعادل است، پس لازم نیست به خودتان محرومیت و گرسنگی بدهید، با رعایت تعادل می‌توانید از خوردن لذت ببرید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار