مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال در یکی از مناطق شکار ممنوع یک حادثه حریق داشتیم ضمن اینکه در نوار مرزی رود ارس هم ۲ مورد آتش سوزی رخ داده است که به سرعت اطفا شدند.
کد خبر: ۴۵۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 12 July 2017
به گزارش تابناک : محمد خداپرست که در حاشیه مانور اطفاء حریق 5 استان کشور در جنگل‌های ارسباران اهر صورت گرفت، با اشاره به اینکه ورود برخی گردشگران و برخی دامداران به جنگل‌ها منجر به آتش سوزی صورت سهوی و یا عمدی می‌شود اظهار کرد: مانور اطفاء حریق 5 استان کشور که به همت آذربایجان شرقی برگزار شد، انتقال تجربیات و آشنایی مناسبی با تجهیزات نوین مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه باید تعامل، همکاری و هماهنگی لازم بین استان‌های همجوار برای امداد رسانی در مواقع اضطراری به وجود آید افزود: در صورت هماهنگی و همکاری می‌توانیم در جهت حفاظت از منابع ملی در جنگل‌ها و مراتع قدم‌های ارزشمندی برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اینکه جنگل بستر توسعه و حیات کشور است، گفت: مراتع و منابع طبیعی ضامن توسعه پایدار و سلامت انسان است که باید از تمامی ابزارهای لازم برای حفاظت از آن بهره برد.

خداپرست با بیان اینکه 70 هزار هکتار اراضی جنگلی در اردبیل داریم که نیمی از آن جزو مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است ابراز داشت: امسال در یکی از مناطق شکار ممنوع یک حادثه حریق داشتیم ضمن اینکه در نوار مرزی رود ارس هم 2 مورد آتش سوزی رخ داده است که به سرعت اطفا شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به فعالیت شبانه روزی پاسگاه‌های محیط بانی در اردبیل، با اطلاع رسانی به موقع و با همکاری ارگان‌های ذیربط به موقع حریق ایجاد شده اطفاء شد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار