در جلسه کمیسیون بانوان اتاق تعاون خراسان رضوی مطرح شد؛
منتخب اول مردم در شورای پنجم شهر مشهد گفت: نظام مدیریتی کشور در حال تغییر و پوست اندازی است.
کد خبر: ۴۵۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 12 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، امیرشهلا در جلسه کمیسیون تخصصی بانوان اتاق تعاون مشهد گفت: در حال حاضر با تغییر نسبت زن و مرد در ورود به دانشگاه ها و به تبع آن تغییر نسبت متقاضیان بازار کار، می توان گفت خانمها به پشت درهای پست های مدیریتی رسیده اند.

وی افزود: این موضوع انقلاب نرمی است که اثرات بسیار خوبی را در بازه کوتاه مدت برای جامعه مردسالار ما خواهد داشت.

شهلا با بیان اینکه پیشرفت در جامعه ای تحقق می یابد که هردوبال آن درکنار هم و به صورت متوازن درتکاپو باشند، گفت: فرهنگی که نیمی از جامعه را نادیده گرفته و خانه نشین کند، عملا با نیمی از توانش حرکت می کند و محصول آن جامعه ای پیشران و توسعه یافته نیست.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی شورای پنجم با ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی و فروش ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروانه شناور مواجه است و حداقل در یک سال پیش رو؛ اگر ساخت و سازی در شهر ملاحظه شود، پولهای آن از طریق فروش پروانه های شناور، پیش خور شده است؛ درحال حاضر هم که با راه اندازی نهضت آسفالت، تعهدات جدید برای مدیریت شهری آینده ایجاد می کنند.
وی با اشاره به هزینه جاری سه و نیم میلیاردی شهر گفت: شهرداری مشهد ۴۵۴۳ پست مصوب دارد ولی در حال حاضر ۱۳ هزار و ۸۷۰ نفر از شهرداری حقوق دریافت می کنند. 

شهلا با تأکید نکات مطروحه درباره عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری در این سالها گفت: این شهر هزینه های فراوانی دارد ولی به جای رفع آنها منابع درآمد پایدار شهری، ساخت و ساز و سرمایه گذاری را دراین شهر ازبین بردیم. 
‌وی با بیان اینکه این شرایط با شعار، اصلاح نمی شود، گفت: ما امروز نیاز به یک فضای امن داریم. سرمایه باید دراین شهر احساس آرامش و رغبت کند تا برگردد ولی بازهم شاهدیم که برخی مسئولین اخباری را در رسانه ها مطرح می کنند که سرمایه گذار را از این شهر دور می کند و دودش به چشم مردم و مدیریت شهری می رود.

رییس اتاق تعاون خراسان رضوی با بیان اینکه ۶۸۶۶تعاونی در استان فعالیت دارد، گفت: تعداد تعاونیهای فعال در مشهد نیز تا پایان سال ۹۵ به میزان ۲۴۶۹ است.

مجتبوی افزود: مجموع تعاونی های تشکیل شده در سال ۹۵ در استان ۳۶۶ و در مشهد ۸۵ تعاونی است. 
وی میزان اشتغالزایی دراین تعاونی ها را ۵۹۳۲ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد اعضا مرد در تعاونیهای استان ۵۹۶۹ و تعداد اعضا خانم ۱۵۵۶ نفر است.

تاکنون معاونت فرهنگی به نامه های کمیسیون بانوان پاسخ نداده است

رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون با بیان اینکه متاسفانه در سیستم های اداری و دولتی تشتت آرا و موازی کاری، جای خود را به هماهنگی داده است، گفت: با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری و توان اتحادیه های بانوان اتاق تعاون می توان اتفاقات بزرگی را در شهر رقم زد ولی طی سال گذشته، معاونت فرهنگی شهرداری حتی به یک نامه این اتحادیه پاسخ نداده است.

علیخانی افزود: طرح تغذیه سالم وکم هزینه جهت حاشیه شهر از جمله طرح های این کمیسیون است که کمک فراوانی به مسائل و مشکلات حاشیه شهر می کند. 

وی ادامه داد: اجرا طرح آموزش و تولید مصنوعات کاربردی از مواد دور ریختنی با رویکرد صنایع دستی وهنری و بررسی طرح آموزش مهارتهای زندگی
با رویکرد مدیریت خانواده جهت بهبود زندگی شهری وکاهش مصرف، دیگر طرح های پیشنهادی این کمیسیون است.

اشتغال ارزان در بخش تعاون

عضو هیأت رییسه اتاق تعاون گفت: ایجاد اشتغال در بخش تعاون به روایت آمار و اسناد، بسیار ارزانتر و پایدارتر از سایر بخش هاست.
ابوی افزود: اشتغال در برخی حوزه ها فقط باید در قالب مشاغل خانگی پیگیری شود و در قالب صنعت نمی گنجد.

وی ادامه داد: با این وجود مشکلات تولیدکنندگان مشاغل کوچک، بسیار است و ما انتظار داریم حداقل به میزان ۱۰ درصد از مکانهایی که در اختیار تشکل های سیاسی است، در اختیار حوزه بخش خصوصی تعاون و کار و رفاه قرار بگیرد.

علی اکبر چوپان٬ رییس اداره تعاون مشهد نیز در این نشست گفت: کاهش تصدی گری دولت در حوزه تعاون از جمله اموری است که به نحو احسن در حال پیگیری است و نتیجه بسیار خوبی نیز داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار