جواد فروغی در حاشیه جشن «گوهران عفاف» گفت:
کشورهای غربی برای ترویج فرهنگ باطل خودشان، سرمایه گذاری می کنند، هزینه می کنند و نتایج آن را هم می گیرند. در مقابل این امپراطوری رسانه ای باید خرج کرد، باید سرمایه گذاری کرد، باید افرادی که در این کار ماهرند و صاحب هنر هستند را دعوت به کار کرد، با هنر و علم قرآن می شود در مقابل آنها ایستاد.
کد خبر: ۴۵۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴ 12 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، جواد فروغی مبلّغ قرآن کریم با اعلام این مطلب گفت: بیان علمی اثرگذار است و اگر موضوعی مانند عفاف و حجاب همراه با علم و هنر بیان شود تأثیر بیشتری در مخاطب دارد، صرف اجرای یک برنامه به تنهایی نمی تواند اثرگذار باشد و اگر برنامه ای با اهداف و افکاری همراه باشد خیلی موثر است، تنها صرف جمع کردن جمعیت مهم نیست مهم این است که چطور می خواهید برنامه های فرهنگی را ارائه دهید، چکار می خواهید بکنید که تأثیر گذار باشد.
فروغی افزود: همه مطالب در قرآن گفته شده است اما نوع گفتار خیلی مهم است یعنی اگر در قالب بسته بندی شده ارائه داده بشود مطالب و آیات قرآن اثر خیلی زیادی می تواند داشته باشد برنامه ای همانند این جشن گوهران عفاف و مطالبی که قرار است عنوان شود دست به دست هم می هد تا تأثیر گذاری داشته باشد.
وی با اشاره به تلاش غربیها در در ترویج فرهنگ ابتذال اظهار داشت: فعالیت من در شبکه های ماهواره است و آیات قرآن را به سه زبان انگلیسی عربی و فارسی ارائه میدهم، این شبکه ها را خیلی خوب می شناسم برای اینکه یک موضوع را بخواهند ارائه بدهند هزینه می کنند فیلم می سازند برنامه های مختلفی را تهیه می کنند بعد باطل خودشان را در قالب آن تولیدات خیلی خوب می گنجانند.
این پژوهشگر قرآن کریم بر تأثیرگذاری برنامه های ماهواره بر خانواده ها تأکید کرد و گفت: آنها در باطل خودشان پیشرفت کرده اند، خانواده ای سریال 200 قسمتی را نگاه می کند، در این سریال خیلی راحت موضوع ارتباط یک زن با چند مرد و بالعکس یک مرد با چند زن را نشان می دهند، توجیه می کنند و نتایجی را هم که می خواهند می گیرند. 
فروغی با بیان اینکه قرآن برای ما نازل شده است و خداوند متعال داستان حضرت یوسف را بهترین قصه احسن القصص معرفی کرده است، تصریح کرد: در داستان حضرت یوسف زلیخاه شوهر داشت اما وقتی نتوانست خودش را کنترل کند عاشق مرد دیگری شد. از این داستان این نتیجه را می گیریم که حتی اگر مرد و زنی ازدواج کنند، یکسری حریم را رعایت نکنند، قرآن می گوید تلک حدود الله فلا تقربوها و اگر کسی این خط و مرزها را که خدا مشخص کرده عبور کند دچار مصیبت می شود هم خودش هم خانواده اش.
وی با اشاره به تأثیر زبان هنر و علم در ارائه مطالب دینی گفت: نکاتی که علمی است و همه آن را می پسندند، در هر زمینه ای اگر علم وارد شود یک حس دیگری دست می دهد، اسلام خیلی از مسائل را از قبل گفته است، به هر میزان پیشرفت می کنیم دلایل علمی این آموزه ها را می فهمیم. 
این مبلّغ قرآن کریم در ادامه گفت: وقتی موضوعی را با علم بیان می کنیم تازه می فهمیم که دلیل این موضوع ذکر شده در قرآن چیست، فرض کنید قرآن گوشت خوک را منع می کند و حالا علم دلیل آن را بیان می کند که چرا منع شده است و وقتی دلایل علمی آن بیان می شود رغبت انسان به آن کم میشود و وقتی سراغ آن می روی باید منتظر بیماریها هم بود.
وی بر نوع گفتمان در بیان مطالب دینی تأکید کرد و گفت: اگر صرفا بگوئیم اینکار را بکنید و اینکار را نکنید مخاطب سریعا یکی از این دو را انتخاب می کند و برخی افراد برای توجیه حرف خودشان بعضی آیات را که تفسیرشان را هم نمی دانند در مورد موضوع بیان می کنند و برای اینکه کار خودشان را درست جلوه دهند این آیات و روایات را حجت می گیرند. 
این پژوهشگر قرآن کریم تصریح کرد: اگر موضوعی در سالهای قبل بیان و تکرار شده بدون هیچ تغییری قرار باشد یک عده هم بشنوند اثرگذار نخواهد بود، بدون زحمت نمی توان موضوعی تأثیر گذار برای مخاطبان آماده کرد، یک میوه برای اینکه به دست ما برسد خیلی زحمت برای آن کشیده شده است در برخی کشورها اگر همین میوه چهار تا لک داشته باشد سریعا مرجوع می شود ببینید چقدر ظرافت بخرج میدهند.
 فروغی تأکید کرد: در کارهای فرهنگی و دینی آن سلیقه ای که باید بخرج دهیم، به معنای حقیقی کلمه درست اجرا نمی کنیم، اما آنها در باطل خودشان بقدری زیبا و در بسته بندی ارائه می دهند، با اینکه در حقیقت این محصول هیچی است و رسانه ها آن را در بوق و کرنا می کنند و مانند طبل صدای آن زیاد است اما می بینید که اثر گذار است.
هادی فاضل مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت نیز گفت: در جشن گوهران عفاف که به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار می شود از 6 بانوی برتر منطقه که شامل همسران شهدا و بانوان کار آفرین هستند، تقدیر می شود.
فاضل هدف از برگزاری این جشن را ایجاد انگیزش در بین بانوان منطقه عنوان کرد و افزود: در طرح گوهران عفاف که در دو هفته آینده برگزار می شود فلسفه حجاب و دلایلی از دیدگاه قرآن، که چرا باید حجاب داشته باشیم با اجرای برنامه های گوناگون بیان می شود و بانوان منطقه از این برنامه بخوبی استقبال کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار