استاندار آذربایجان غربی:
استاندار آذربایجان غربی گفت: ازدیاد حاشیه نشینی از مشکلات مهم منطقه است.
کد خبر: ۴۵۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 12 July 2017




به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در بیستمین اجلاس ساختمان نظام مهندسی ساختمان که هم اکنون در حال برگزاری است با اعلام این خبر اظهار کرد:در حال حاضر مهاجرت و جابجایی جمعیت در آذربایجان غربی با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص، سریع و در حال افزایش بوده  است و 8 شهر این استان با مشکل حاشیه نشینی حاد و جدی مواجه است.


وی گفت: نظام‌های مهندسی در کشور از نیروهای فرهیخته، کارآمد و تحصیل کرده شکل گرفته ‌و این افراد می‌توانند در کوچک کردن دولت نقش به سزایی داشته باشد و واگذاری اختیارات به این سازمان‌ها می‌تواند کشور را در مسیر اعتلا قرار دهد.


سعادت با بیان اینکه تراکم فروشی یکی از اصول درآمدی شهرداری بوده و در این راستا نیز بافت شهری را برهم ریخته است خاطر نشان کرد: در خصوص وضعیت شهرداری ها با معضلات جدی در استان روبه رو هستیم و اگر می‌خواهیم یک وضعیت کارآمد و علمی پیدا کنیم شهرداری‌ها باید به وضعیت درآمدی و مدیریتی خود فکری کنند.


وی ادامه داد: معماری اسلامی در اقدامات شهرداری‌ها محقق نمی‌شود و باید در سطح کشور فکر مناسبی در این مورد کنیم و متاسفانه برخی از شهرداری‌ها نمی‌توانند حقوق کارگران خود را پرداخت کنند و تنها مبلغ درآمد پایدار شهرداری‌ها توسط ارزش افزوده هاست.


سعادت در ادامه افزود: سازوکار شهرداری‌ها با نظام مهندسی ساختمان و کنترل شهرداری یک سری مشکلاتی را دارد که خود وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی در هر استان از عهده مشکلات نمیتوانند بر آیند.


استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان برای کنترل ساخت و سازها در استان باید وظایف قانونی خودشان را پیگیری کنند تصریح کرد: متاسفانه در این خصوص نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم اما میتوان با گسترش پایش های نظارتی عوامل خود تا حدودی در جهت قانونمند تر عمل کردن ساخت و ساز ها قدم گذاشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار