نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ورزشکاران رشته ‌های مختلف باید با روحیه پهوانی تربیت شوند و با الگوگیری از روحیه شهدای مدافع حرم می توان، ورزشکارانی شجاع و با گذشت تربیت کرد.
کد خبر: ۴۵۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴ 13 July 2017
به گزارش تابناک : روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد اضافه کرد: امروز لازم است تا ورزشکاران رشته‌های مختلف با روحیه پهوانی تربیت شوند. 
وی که در دیدار مسئولان ورزش پهلوانی و زورخانه ‌ای اصفهان سخن می گفت با بیان اینکه ورزش باستانی با دین و مرام پهلوانی همخوانی دارد، افزود: ورزش باستانی و زورخانه ‌ای ورزش بسیار خوبی است که همواره با نام ائمه (ع) عجین است.
امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم گسترش ورزش همگانی افزود: در طول تاریخ هیچ ورزشکار باستانی و پهلوانی را سراغ نداریم که به عنوان ننگ این ورزش باشد و چقدر خوب است که همه ما ورزشی را انجام دهیم که جسم و روح را تقویت کند.
وی تصریح کرد: روزی، پیامبر اسلام دیدند که مردم گرد هم آمده‌اند، علت را جویا شدند، گفتند که قهرمان جزیره العرب اینجاست، آن حضرت فرمودند می‌خواهید شجاع‌ترین مردم را به شما معرفی کنم؟ آن حضرت گفتند که شجاع‌ترین آدم‌ها کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند و در حقیقت قهرمان کسی است که بر خودش مسلط باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد با ابراز خرسندی از روند رشد ورزش پهوانی در استان اصفهان گفت: خوشبختانه با تدبیر سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استاناصفهان کارهای خوبی در ورزش این استان انجام شده و اینکه بسیج و سپاه در متن کار حضور دارند، امر مهمی است.
در ابتدای این دیدار مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بیان کرد: در سال‌های قبل و بعد از انقلاب قهرمانان زیادی را داریم که وزنه ‌های زیادی را بالای سر بردند اما اثری از آنان وجود ندارد اما روحیه پهلوانی جهان پهلوان تختی، او را ماندگار کرد.
محمد سلطان حسینی با تأکید بر وظیفه مسئولان ورزشی در گسترش اخلاقیات در ورزش افزود: گسترش فرهنگ پهلوانی از 2 سال گذشته تاکنون با همکاری سپاه و بسیج ورزشکاران در دستور کار قرار دارد و قهرمانان ورزشی استان، برای اهدای مدال خود به خانواده شهدای مدافع حرم گوی سبقت را از یکدیگر می‌ ربایند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس آیین نامه 621، روز 17شوال سالروز نبرد پهلوانانه امام علی (ع) با عمرو ابن عبدود در جنگ خندق را به عنوان « روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای » تعیین کرد و این روز در تقویم رسمی کشور قرار گرفت.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار