ریيس پليس فتا استان خراسان رضوى خبر داد:
رييس پليس فتا استان خراسان رضوى گفت: عامل مزاحمت شهروند مشهدى كه با فيلم‌بردارى مخفيانه قصد مزاحمت‌هاى مكرر براى وى را داشت توسط پليس فتا استان شناسايى و دستگير شد!
کد خبر: ۴۵۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 13 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،  سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح خبر گفت: با توجه به ارجاع شكايت خانمى جوان از سوى مقام محترم قضايى مبنى بر مزاحمت‌هاى مكرر و تهيه فيلم مخفيانه، رسيدگى به پرونده در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاكيه در اظهارات اوليه خود به كارشناسان پليس فتا بیان کرد، مدتى قبل با همسرم اختلاف داشتم و هنگامى كه از دادگاه باز مى‌گشتم در راه با آقايى آشنا شدم و با ديدن حال پريشانم به عنوان دلدارى شروع به صحبت كرد و با ابراز همدردى با من سعى بر آرام نمودن من داشت و با ترفندى شماره تلفنش را داد و من پس از يك بار برقرارى تماس و ديدن وى ديگر به اين ارتباط ادامه ندادم اما نمى‌دانم چطور از من فيلمى تهيه كرده و با تهديد به انتشار اين فيلم سعى در به هم زدن زندگى و آرامشم را دارد .

سرهنگ جهانشيرى ادامه داد: با توجه به اظهارات شاكيه بلافاصله پرونده توسط يكى از افسران زبده پليس فتا مورد بررسى قرار گرفت و طى 24 ساعت متهم شناسايى و با هماهنگى قضايى، وى به همراه تجهيزات كامپيوترى و ابزار جانبى دستگير شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم 41 ساله پس از دستگيرى و مواجه با ادله غير قابل انكار، بزه خود را پذيرفت و اعتراف كرد، تجهيزات فيلم‌بردارى مخفيانه و جاسوسى خود را از روى كنجكاوى به صورت غير‌قانونى خريدارى كرده و در پى‌ارتباطى كه با شاكيه پيدا كرده با تهيه فيلم مخفيانه از وى سعى بر مجبور نمودن شاكيه به ادامه ارتباط داشته است.

سرهنگ جهانشیری اضافه كرد: از آنجايى كه احتمال مى‌رود موارد ديگرى از فيلم‌بردارى مخفيانه در تجهيزات فيلم‌بردارى كه لنز دوربين به طرز ماهرانه‌اى روى سوييچ خودرو تعبيه شده بود و ابزار شنود مخفيانه كه از متهم كشف شده بود، متصور مى‌باشد، تجهيزات پس از دستور قضايى مورد بازبينى تخصصى در آزمايشگاه فارنزيك قرار خواهد گرفت و پرونده در دست اقدام مى‌باشد و به محض حصول نتيجه اعلام خواهد شد.

رييس پليس فتا استان با اشاره به ممنوعيت خريدارى تجهيزات شنود و فيلم بردارى مخفيانه به شهروندان هشدار داد: تهيه و نگهدارى هرگونه ابزار شنود و فيلم‌بردارى مخفيانه از قالب قلم، سوئيچ، دكمه و... يا ساعت يا هرگونه لنز جاسازى شده در اشياء گوناگون،‌ جرم بوده و با مجرم مطابق قانون جرايم رايانه‌اى و مجازات اسلامى برخورد لازم انجام خواهد شد.

در پايان پليس فتا از هموطنان درخواست مى‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش تماس با ما و مركز فوريت‌هاى پليس سايبرى، موضوعات را گزارش و همچنين كاربران گرامى مى‌توانند آخرين اخبار حوادث و رويدادهاى سايبرى را از اين سايت دريافت نمايند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار