فرماندار پارسیان گفت: اخراج کارگران این شهرستان از مراحل مختلف پارس جنوبی را تا پایان و به سرانجام رسیدن مطالبه های اجتماعی مردم شهرستان در این طرح بزرگ ملی پیگیری می شود.
کد خبر: ۴۵۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 13 July 2017
به گزارش تابناک : محمد رادمهر اظهار داشت: برخی از نیروهای اخراج شده دارای 15 سال سابقه کار در مرحله های مختلف پارس جنوبی بوده و جوانی خود را آنجا هزینه کرده اند.
وی ادامه داد: مسئولان عسلویه در پی‌ گیری های صورت گرفته علت اخراج کارگران را اتمام پروژه ها عنوان می‌کنند اما نیروهای اخراج شده می‌گویند به جای آنان نیروهای دیگر از چند 100کیلومتر دورتر جایگزین می شوند.
وی اضافه کرد: فاصله پارسیان با پارس جنوبی 25 کیلومتر بوده و برخی از روستاهای شهرستان به پارس جنوبی همسایه هستند.
به گفته فرماندار پارسیان، بر اساس مصوبه هیات دولت نیروهای همه شهرستان ها تا شعاع 100 کیلومتری بومی هستند، این درحالی است مشعل های مراحل مختلف پارس جنوبی را می‌ توان از شهر پارسیان به آسانی شمُرد.
به گفته وی، بنا به اظهار اخراج شدگان از مراحل مختلف پارس جنوبی اداره کار عسلویه به نیروهای شهرستان پارسیان را به دلیل داشتن کُد 470 که به هرمزگان اختصاص دارد؛ از اعطاء معرفی نامه برای اشتغال مجدد آنان خودداری می کند.
رادمهر اشاره کرد: بکار گیری مجدد این نیروها در پارس جنوبی یکی از مطالبه های مهم اجتماعی مردم شهرستانی است که آلایندگی های ناشی از فعالیت‌های پالایشگاهی عسلویه را باید تحمل کنند.
وی با یادآوری اینکه برخی روستاهای شهرستان پارسیان به عسلویه چسبیده‌ اند ، خاطر نشان کرد: از مسئولان انتظار می رود نیروهای این روستاها را بر اساس شاخص های منطقه ای و ملی در این پروژه بزرگ ملی بکار گیرند.
فرماندار پارسیان اضافه کرد: از سوی دیگر هیچگونه ارزش افزوده و یا هزینه‌ های ناشی از آلایندگی های عسلویه که عوارض ناخواسته زیست محیطی برای شهرستان دارد به پارسیان پرداخت نمی شود.
وی یادآور شد: بسیاری از کارکنان پارس جنوبی در شهرستان پارسیان و روستاهای آن که تنها چندکیلومتر از عسلویه فاصله دارند زندگی می‌کنند و از خدمات استان هرمزگان بهره می برند.
رادمهر ابراز داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به عنوان مدافع حقوق کارگران استان می‌ تواند به این موضوع ورود کرده و مسئولان استان و شهرستان را یاری دهد.
روز گذشته تعدادی از نیروهای اخراج شده از مراحل مختلف پارس جنوبی برای استمداد طلبی به فرمانداری پارسیان مراجعه کرد و خواستار پیگیری و رفع مشکل خود شده بودند.
شهرستان پاسیان هرمزگان با 50 هزار و 596 نفر جمعیت در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و 25 کیلومتری غرب عسلویه واقع شده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار