کتاب دایره‌المعارف نامداران ورزش خراسان که حاوی تاریخچه رشته های ورزشی، زندگینامه مدال‌آوران ورزش از خراسان ازسال 1300 تاکنون می باشد با تحقیق و تالیف حسن باغبان آماده چاپ گردیده است.
کد خبر: ۴۵۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱ 14 July 2017
حسن باغبان نویسنده، پژوهشگر و پیشکسوت ورزش استان به خبرنگار تابناک خراسان رضوی، گفت : این کتاب به معرفی تمامی زنان و مردانی که دررده سنی ازاد(بزرگسالان) همچنین مسابقات جانبازان، معلولان، ناشنوایان، نابینایان که حائز رتبه های اول تا سوم شده و موفق به کسب مدال گردیده اند می پردازد.
 
 جلد دوم دایره‌المعارف نامداران ورزش خراسان آماده چاپ شد
 
این کتاب همچنین به زندگینامه نوجوانان و جوانان خراسانی می پردازد که از سال 1378 تاکنون که  درمسابقات قهرمانی جهان و المپیک حضور یافته اند.
 
نویسنده کتاب " دایره المعارف نامداران ورزش خراسان " یادآوری کرد: درگفت و گوهای انجام شده باقهرمانان دراین کتاب به زندگی خصوصی و شغلی این افراد و نحوه ورودشان به دنیای ورزش پرداخته شده است.
 
 جلد دوم دایره‌المعارف نامداران ورزش خراسان آماده چاپ شد
 
وی افزود : دراین گفت و گوها همچنین بحث مربیان، باشگاه‌ها و حریفان این قهرمانان مطرح شده است و درپایان تمامی مقامهایی که این افراد در رقابتهای قهرمانی کشور، بین المللی، آسیایی، جهانی، المپک و پارالمپیک کسب کرده اند بیان شده است به گونه ای که این اثر را کتابی جامع و مرجع می توان دانست.
 
باغبان با اشاره به استفاده از ترتیب الفبایی برای قرار دادن نام افراد در " دایره المعارف نامداران ورزش خراسان " افزود : جلد نخست این کتاب کسانی راشامل می شود که نام فامیل آنان با حروف  " الف. ب. پ " آغاز می گردد.
 
در جلد دوم زندگینامه افرادی که نان فامیلشان با حروف آنها با حروف " ث. ج. چ. ح. خ " آغاز می گردد.  
 
همچنین کسانی که دردسترس نبوده اند و یا امکان مصاحبه با آنها وجود نداشته و یا مدارک آنها ناقص بوده دربخش پایانی کتاب معرفی گردیده اند.
 
این پیشکسوت ورزشی همچنین متذکر شد: برای گرد آوری اطلاعات  کتاب از دو شیوه تحقیقات کتابخانه ای ( مطالعه مطبوعات) و تحقیقات میدانی(مصاحبه با ورزشکاران یا اعضای خانواده انان) و...کمک گرفته شده است.
 
وی افزود :  متاسفانه بانک اطلاعاتی مشخص و جامعی در باره قهرمانان ورزش استان و کشور وجود ندارد و به همین دلیل گرداوری اطلاعات مرتبط بااین کار تحقیقی و مرجع نیازمند کار گسترده ای می باشد.
 
باغبان اظهار کرد: در هرجلد ازکتاب که موفق به انجام مصاحبه با ورزشکارانی که آنها را نیافته ام و یا مستنداتشان تکمیل نبود نشده ام اگر در مراحل بعد مصاحبه انجام شده در جلدد م و پس از ان زندگینامه آنان آورده شده است.  
 
همچنین در این کتاب به معرفی وثبت زندگینامه  "عکاسان ورزش خراسان" که به ثبت لحظات مختلف ورزشی دربازه زمانی همت گماشته اند پرداخته شده است.
 
باغبان افزود : علاوه بر موارد یاد شده زندگینامه حامسان و واقفان ورزش استان خراسان بزرگ، خبرنگاران ورزشی، لیدرهای ورزشی، و ورزشکارانی که فعالیت ویژه ای داشته اند پرداخته شده است.
 
جلد دوم دایره‌المعارف نامداران ورزش خراسان آماده چاپ شد 
 
این نویسنده ورزشی زنده نگه داشتن بخشی از تاریخ ورزش ایران در خراسان را مهمترین هدف نگارش این کتاب را عنوان کرد و افزود : تجربیات و خاطرات ورزشکاران و قهرمانان بزرگ  الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان می باشد و مطالعه این کتاب می تواند انگیزه ای برای روی اوردن انان به ورزش باشد.
 
شایان ذکر است جلد سوم کتاب که مراحل پایانی آنرا می گذراند به کسانی خواهد پر داخت که نام فامیلشان با حروف. " د. ذ. ر. ز. ژ. س. ش "  آغاز می گردد.
 
جلد دوم دایره‌المعارف نامداران ورزش خراسان آماده چاپ شد
 
گفتگو از کتایون حسینی / تابناک خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار