معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نه پافشاری صرف برای ادغام و نه پافشاری صرف برای انفکاک وزارتخانه‌ها، هیچ‌کدام دارای اصالت نیست؛ این بستگی دارد که شما در کدام مسیر حرکت و چه هدفی را دنبال می‌کنید.
کد خبر: ۴۵۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 14 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرآنلاین، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نه پافشاری صرف برای ادغام و نه پافشاری صرف برای انفکاک وزارتخانه‌ها، هیچ‌کدام دارای اصالت نیست؛ این بستگی دارد که شما در کدام مسیر حرکت و چه هدفی را دنبال می‌کنید.

پیروز حناچی در واکنش به طرح جداسازی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: زمانی که ادغام صورت گرفت، این کار اصلا کارشناسی نبود. یعنی براساس یک مطالعه عمیق این اتفاق نیفتاده بود.

وی افزود: آقای بهبهانی، وزیر سابق راه و ترابری که در مجلس رأی نیاورد و استیضاح شد، رییس دولت هم از روی لج‌بازی خاصی دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را به بهانه قانون برنامه پنجم توسعه ادغام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این کار خیلی کارشناسی نبود. تا چند سال هم تلاطم شدیدی وجود داشت.

حناچی عنوان کرد: من می‌گویم هر اقدامی انجام می‌دهیم، فضای کارشناسی را برای آن باید فراهم کنیم. فرض کنید وزارت راه و شهرسازی منفک شد و به 14 سال قبل برگشتیم. مگر بازگشت به 14 سال قبل با شرایط حاضر خیلی لطفی دارد؟

وی ادامه داد: ما در آن زمان یک نقیصه‌هایی داشتیم و الان هم آن نقیصه‌ها را داریم. وقتی انفکاک را صورت می‌دهیم، آن نقیصه‌ها را باید برطرف کنیم. منظور من دقیقا چیست؟ این‌که مسوولیت و اختیارات را متناسب با یکدیگر بدهید.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: همه مردم از ما به‌عنوان وزارت مسکن سابق انتظار دارند که شهرهای متعادلی را طراحی کنیم. بخشی از این موضوع دست ماست، همه این پروسه‌ها دست ما نیست. کنترل عالیه‌اش دست ما است.

حناچی گفت: ما می‌گوییم از این فرصت باید استفاده کنیم تا نقیصه‌ها را برطرف کنیم. هر کاری هم می‌کنیم، زمینه کاری و مشخصی داشته باشد و هدف نیز مشخص باشد.

وی افزود: ما باید الزامات را فراهم کنیم تا به نقطه هدف دست پیدا کنیم؛ وگرنه نه به قول معروف پافشاری صرف برای ادغام و نه پافشاری صرف برای انفکاک، هیچ‌کدام دارای اصالت نیست. این بستگی دارد که شما به کدام مسیر حرکت می‌کنید و چه هدفی را دنبال می‌کنید.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار