وقتی سخن از آداب معاشرت در هواپیما به میان می‌آوریم، نکات زیادی از‌جمله اخراج از هواپیما وجود دارد که توجه به آنها بسیار ضروری است. شاید فکر کنید اخراج از هواپیما یکی از اتفاقات نادر است، اما آمارها چیز دیگری می‌گویند.
کد خبر: ۴۵۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 14 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت کن نیوز،پارامترهای مربوط به اخراج مسافران از هواپیما بسیار مبهم هستند، اما اکثر آنها مربوط به نافرمانی مسافران از دستورالعمل‌های خدمه پرواز است. 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» اخیرا با جورج هوبیکا، بنیانگذار وب‌سایت برنامه‌ریزی سفر و دیده‌بان بلیت هواپیما (Airfare Watchdog) در مورد شرایط اخراج مسافران از هواپیما به بحث و گفت‌و‌گو نشسته است. آن‌چه پیش روی شماست توصیفی از شرایط و مراحل اخراج مسافران از هواپیماست.

  مشاجره:

سرپیچی از دستورالعمل‌های خدمه پرواز کافی است تا شما را در فهرست «بدها»ی هواپیما قرار دهد. پیش از آن‌که هرگونه ترس و وحشتی به دل خود راه دهید، لازم است بدانید مهمانداران هواپیما افرادی خوب، منطقی و فهیم هستند. با وجود این، مسافران به دلایل مختلفی ازجمله گریه بیش از حد نوزاد، خواندن آواز دسته‌جمعی و حتی مشاجره با دیگر مسافران، از پرواز اخراج شده‌اند.

  اخطار:

تا زمانی‌که خطری جدی برای پرواز به حساب نیایید، یک یا دو اخطار دریافت خواهید کرد. اگر پس از مکالمه با خدمه پرواز همچنان قصد خرابکاری در پرواز را داشته باشید، کمترین چیزی که نصیبتان خواهد شد، اخراج تحقیرآمیز از هواپیماست. 

در واقع، اگر شما کنار شخصی نشسته باشید که در حال مشاجره و بر هم زدن آرامش پرواز است، ممکن است با بخت و اقبال بیشتری روبه‌رو شوید. هوبیکا با ذکر مثالی می‌گوید: «‌منطقی بودن یک مسافر، امتیاز بسیار ویژه‌ای برایش رقم زد. شخصی در حال مشاجره برای تعویض صندلی و نشستن در کنار یکی از دوستانی بود که به‌طور تصادفی در پرواز ملاقات کرده بود، مسافری که کنارش نشسته بود بدون هیچ‌گونه بحثی با تعویض صندلی به این مشاجره پایان داد. 

نکته جالب ماجرا اینجاست که این مسافر پیش از تصمیم عاقلانه خود، صاحب یک صندلی کلاس بیزنس در کنار دیگر مهمانداران شد! اگر در چنین شرایطی به خنثی کردن مشاجرات کمک کنید، قطعا خدمه پرواز رفتار ویژه‌ای با شما خواهند داشت.»

  از پرواز اخراج شدید؟ حالا چه؟!

پس از آن‌که محرز شد مخل پرواز هستید و خدمه پرواز به اتفاق بر اخراج شما پافشاری می‌کنند، با بلیت پروازتان خداحافظی کنید. به گفته هوبیکا به تناسب میزان مشکلاتی که در پرواز به وجود آورده باشید، با بازداشت و اقدامات قانونی روبه‌رو خواهید شد.

در شرایطی مانند گریه بیش از حد کودک، بلیت شما به پرواز بعدی منتقل خواهد شد.

در بسیاری اوقات اگر دیگران از حضور شما در پرواز احساس ناراحتی کنند، نیازی به تهیه مجدد بلیت نیست، اما اگر به‌دلیل آسیب زدن به هواپیما و امنیت آن بازداشت شوید، داستان دیگری پیش روی شما خواهد بود، داستانی که در آن شانس مجدد برای پرواز نخواهید داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار