کنفرانس ملی مدیریت شهری با موضوع شهرت شهر ، برند شهر ، ثروت شهر با معرفی و تجلیل از مدیران علمی برتر و پژوهشگران نمونه کشور در مرکز بین الملی همایش های صدا و سیما به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۵۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 15 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، کنفرانس ملی فوق با حضور مدیران و مسوولین ارشد کشور ، اساتید و مدیران با هدف شناسایی و معرفی کسب و کارهای موفق شهری ، ایجاد فضای رقابت و تلاش در جهت بهبود فضای کسب و کار، ایجاد بستر ارتباط مستقیم بین مسوولین و فعالان اقتصادی حوزه خدمات شهری ، الگوبرداری و انتقال دانش و تجربیات در حوزه برندسازی شهری در مرکز همایش های بین الملی صدا و سیما برگزار شد.
 
کنفرانس ملی مدیریت شهری برگزار شد 
 
طی این مراسم ؛ با اهداء تندیس ویژه ،  از مجید طلیمی  مدیر عامل موسسه مطالعاتی بین المللی " مدیریت دانش خاورمیانه " به عنوان مدیر برتر علمی کشور تجلیل گردید.
مجید طلیمی ضمن تقدیر از برپاکنندگان این کنفرانس ارزشمند اظهار داشت : برندسازی شهری در فرهنگ بین المللی با واژه هایی چون Urban branding، Destination Branding، Place branding و غیره شناخته می‌شود .
مدیر عامل موسسه مطالعاتی بین المللی مدیریت دانش خاورمیانه افزود "  نزدیک به سه دهه است که شهرداری های سراسر جهان، برند شهری را از جمله مهم ترین رسالت‌های خود در راستای توسعه پایدار شهری و در پی آن رونق فرهنگ، اقتصاد و ... می‌دانند و بر آن سرمایه گذاری‌های قابل توجه می‌کنند. اما آنچه موجب این توجه و تمرکز مدیران و فعالان شهری بر این حوزه شده، این است که در دنیای رقابتی امروز، شهرها نیز همچون سایر برندها بایستی برای جذب سرمایه، نیروی انسانی کارآمد، شهروندان خوب و گردشگران با هم رقابت‌کنند و از بسیاری جهات، برند شهری، مشابه برند محصولات و خدمات تجاری است. 
وی افزود : با این تفاوت که شهرها مخاطبان بیشتری دارند و شهروندان, گردشگران و سرمایه داران، مهم‌ترین مخاطبان و ذینفعان یک شهر هستند و ایجاد مجموعه‌ای از مزیت‌های رقابتی برای جذب این افراد درقالب برنامه‌ای یکپارچه یا همان برند شهری شکل می‌گیرد. دانشی که امروز از آن با عنوان برند شهری یاد می‌شود، می‌کوشد تعامل میان انسان، محیط زیست، تاریخ، فرهنگ، آداب و سنت، معماری و... را در قالب کارکردهایی چون رفتارهای زندگی شهروندی، هویت اجتماعی و فرهنگی، تجارت، گردشگری و ... تعریف‌کند و در نهایت تصویر و تجربه مطلوبی از شهر مورد نظر برای ذینفعان و شهروندان آن به وجود آورد.
مجید طلیمی خاطرنشان کرد : ظرفیت هایی بسیار زیادی  در شهرهای کشورمان وجود دارند ،  اما متاسفانه بدلیل عدم تحقیق و پژوهش دانش بنیان ، اطلاع رسانی ضعیف و نداشتن آگاهی لازم از مقوله معرفی نام و نشان تجاری ، باعث ناتوانی در ایجاد ارزش افزوده مناسب گردیده است. که در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، توسعه پایدار اقتصادی ، جذب  سرمایه گذاران خارجی و داخلی ، بهبود کسب و کار در حوزه  گردشگری، لازم است که مدیریت شهری با محوریت برند سازی شهری تقویت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار