فرماندار شهرستان صحنه گفت: ارتباط با دنیا جزء لاینفک هر حکومت برای ماندن در صحنه برای رشد و توسعه چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و عرصه های مختلف جهان که رو به توسعه و پیشرفت است و به هیچ عنوان نمی توان از این مساله چشم پوشی کرد.
کد خبر: ۴۵۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 15 July 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان صحنه،دکتر شهریار عباس آبادی فرماندار شهرستان صحنه درجلسه انجمن خوشنویسان که در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید، عنوان داشت: یکی از مؤلفه ها برای فعالیت های اقتصادی مناسب و دریافت سرمایه و البته ایجاد بازار فروش برای تولیدات داخلی در خارج از کشور و رونق صادرات خارجی، تعامل با جهان است؛ تعاملی سازنده که کشور را به هدف اصلی خود که همان رونق اقتصادی است سوق می دهد. 

فرماندار شهرستان اظهار داشت:اگر کشوری نتواند در این بستر رو به جلو جایگاهی برای خود پیدا کند، از جرگه‌ی فعالیت های مختلف و به طور خاص از میدان فعالیت های اقتصادی خارج شده و تبدیل به یک کشور صرفا مصرف کننده خواهد شد و دیری نمی پاید که سیل تولیدات نامرغوب خارجی به این کشور سرازیر شده و سرانجام زمینه ورشکستگی اقتصادی آن کشور را رقم خواهد زد.

وی با بیان پیشینه اصل گفتگو بعد از انقلاب اسلامی به گفتگوی تمدن ها در دولت سید محمد خاتمی اشاره کرد و ادامه داد: این نظریه تنها در تحقیق و نظر باقی نماند و در دولت خاتمی به عنوان دکترین سیاسی در دیپلماسی دولت ایشان بکار برده شد. این منجر به بهبود روابط بین‌المللی با ایران و بهبود دیپلماسی شد، و مورد استقبال زیادی از جوامع بین‌المللی قرار گرفت. که منجر به این شد که سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای سال ۲۰۰۱ را «سال گفتگوی تمدن‌ها» نام نهد. 

امروز نیز برجام که نتیجه اعتلای فرهنگ ایرانی است توسط نمایندگان مردم در دستگاه دیپلماسی در سیاست خارجی ارائه شد هرچند که ممکن است نقاط ضعف هایی هم داشته باشد اما پای صندوق آمدن مردم و انتخاب دوباره دولت تدبیر و امید درانتخابات ریاست جمهوری سال 96 نشان از موافقت اکثریت مردم با برجام و مثبت شناختن آن بودند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در سال هالی گذشته در فعالیت خود دستاوردهای بزرگی داشته است و البته پاسخگویی به همه مطالبات و نیازهای به حق مردم عزیز مستلزم عزم ملی، 

یکپارچگی و پیگیری اجرای برنامه های بلند مدت است.

دکتر عباس آبادی سیاستهای اشتغال زایی و حل مشکل بیکاری را اساس حرکت دولت دانست و افزود: امسال شاهد حرکت مثبت در مسیر رونق اقتصادی و رفع مشکلات مردم خواهیم بود که به کاهش آسیب های فرهنگی نیز کمک خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار