در عصری زندگی می‌کنیم که قهوه بیش از همیشه محبوبیت دارد. پس بهتر است از اثراتش بر بدنمان مطلع باشیم.
کد خبر: ۴۵۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 15 July 2017
تابناک رضوی به نقل از آفتاب‌‌نیوز: فرادید در فهرستی از فواید قهوه این طور نوشت:

۱. جلوگیری از دیابت

طبق مطالعات انجام شده در انجمن شیمی آمریکا، قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد. محققان اشاره کردند افرادی که در روزانه چهار فنجان (یا بیشتر) قهوه می‌نوشند، احتمال ابتلا به دیابت در آنها تا بیش از ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

۲. بهبود حافظه

آیا می‌خواهید حافظه بهتری داشته باشید و جزئیات را بهتر به خاطر آورید؟ قهوه بنوشید! بنا بر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه جان هاپکینز صورت گرفت، قهوه حافظه طولانی‌مدت را تقویت می‌کند. مصرف تنها یک فنجان قهوه قوی در روز سطح عمیق‌تری از یادآوری خاطرات به شما می‌دهد.

۳. مبارزه با سرطان

دانه‌های قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و توانایی مبارزه با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از مشکلات پوستی تا سرطان را دارند. قهوه منبع اصلی آنتی‌اکسیدان در رژیم غذایی مردم آمریکاست.

۴. ضد افسردگی

قهوه حزن و اندوه را دور می‌کند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داد، قهوه همانند داروی ضد افسردگی عمل می‌کند و همچنین افکار منفی و تمایل به خودکشی را کاهش می‌دهد. پس بهتر است قهوه را با دیگر نوشیدنی‌های ناسالم جایگزین کنید.

۵. افزایش میل جنسی

قهوه بنیه جسمی شما برای ورزش را بهبود می‌بخشد و همچنین میل جنسی را بیشتر می‌کند. تحقیقات رابطه مثبتی میان سطح آدرنالین و جاذبه جنسی گزارش داده‌اند اما مصرف بیش‌ از حد اثر عکس خواهد داشت. در هر ۲۴ ساعت یک فنجان قهوه بنوشید.

۶. مبارزه با سرطان پوست

آیا قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد؟ ۱۱۲۸۹۷ زن و مرد به مدت بیست سال مورد مطالعه قرار گرفتند و نتایج جالبی حاصل شد. زنانی که حداقل سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند، خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت اما این اثر در مردان دیده نشد.

۷. کبد سالم

قهوه می‌تواند کبد شما را از بیماری اتوایمیونی نجات دهد. افرادی که حداقل یک فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد کمتر در معرض بیماری‌های کبدی هستند.

۸. افزایش چربی‌سوزی

بر اساس نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، قهوه متابولیسم بدن و در نتیجه چربی‌سوزی را بالا می‌برد. نوشیدن قهوه به‌ ویژه قبل از فعالیت بدنی سبب می‌شود بدن به‌ جای مصرف انرژی به حالتِ چربی‌سوزی برسد.

۹. بازیابی عضلات

قهوه بعد از تمرین و ورزش سنگین به بهبود و بازیابی سریع عضلات کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده مصرف کافئین قبل از تمرین‌های ورزشی، دردهای عضلانی را به میزان قابل‌ توجهی کاهش می‌دهد.

۱۰. افزایش پایداری و استقامت

اخیراً نتایج دو مطالعه نشان داده قهوه عملکرد طبیعی بدن را افزایش می‌دهد. ورزشکارانی که قبل از فعالیت فیزیکی قوه مصرف کردند در تمرینات قدرتی عملکرد بهتری داشتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار