معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: پرونده های متعددی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی با موضوعات کلاهبرداری ، فروش وام، اعزام به عتبات عالیات، واگذاری چک ها و ... مفتوح است که با ریشه یابی این جرایم به این نکته می رسیم که اکثر این موارد بر اساسی آگهی های تبلیغاتی که در جراید و رسانه ها بوده ، شکل گرفته است و بر این اساس باید سازمان های متولی در این امر پاسخگو باشند.
کد خبر: ۴۶۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳ 15 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، به گفته قاضی بخشی محبی، پرونده های متعددی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با موضوعات کلاهبرداری ، فروش وام، اعزام به عتبات عالیات، واگذاری چک ها و ... مفتوح است که با ریشه یابی این جرایم به این نکته می رسیم که اکثر این موارد بر اساسی آگهی های تبلیغاتی که در جراید و رسانه ها بوده ، شکل گرفته است و بر این اساس باید سازمان های متولی در این امر پاسخگو باشند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: با عنایت به بخشنامه صادره از سوی رئیس کل دادگستری استان درخصوص نظارت بر آگهی های تبلیغاتی و ابلاغ آن به کلیه ی دستگاه های اجرایی و نظارتی، این موضوع به صورت ویژه در حوزه ی دادستانی مرکز استان پیگیری و با متخلفین و مجرمین برخورد قاطع قضائی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه « دستگاه های نظارتی و متولی امر در بحث پیشگیری از جرائم مرتبط با آگهی های تبلیغاتی به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند» خاطرنشان کرد:بر اساس ماده ۱۷ قانون نظام صنفی برای رسانه‌ها و چاپخانه های متخلف نیز مجازات کیفری در نظر گرفته شده است

بخشی محبی اظهار تاسف کرد: از سوی اداره ارشاد و سایر ادارات کل که وظیفه نظارتی نیز دارند گزارش‌های مبنی بر وقوع تخلفات به دادستانی ارسال نمی‌شود و گویا نظارت ها صورت نمی گیرد و ما کمتر شاهد ارائه گزارش و تخلفات از سوی ایشان به دادسرا هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار