یک فعال رسانه ای گفت: «شورایی بودن»، مساوی با قبول این پیش‌فرض مهم است که همگان (و یا لااقل نمایندگان همه مردم) باید به‌صورت گروهی تصمیم بگیرند و مصلحت را بسنجند و قانون‌هایی مناسب خواسته عمومی در چارچوب قوانین موضوعه کشور و قانون اساسی که میثاق همه ایرانیان وفادار به آرمان‌های ایران اسلامی است، تهیه کنند.
کد خبر: ۴۶۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 16 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، یاسر عسکری با بیان این مطلب اظهار کرد: نماینده محترمی که بالاترین رأی این دوره  از شورای اسلامی شهر مشهد را به خود اختصاص داده، اثبات کرده که مرد «یک کلامی» نیست. همیشه مخاطب را دیده و در نظر داشته است. چه آن زمان که روزنامه‌نگار بوده و مخاطب محوری را پیشه خود می‌دانسته و چه آن زمان که در بخش صنعت، حلقه واسط مدیران و کارگران بوده و روابط عمومی را در بخش‌های مختلف صنعت راهبری می‌کرده است.
وی افزود:  در دوره اخیر هم وی در دیدارهای مکرر با اقشار مختلف مردم (از هنرمندان تا اهالی صنعت و دست‌اندرکاران مختلف امور شهری) نشان دارد، که عزمی جدی بر تعامل و شریک کردن بینش‌های مختلف شهری و نمایندگی از همه آنها و نه بلندگویی فکری خاص (آن‌چنان که متأسفانه شورای چهارم به آن منتسب بود) در دستور کار دارد. دیگر نمایندگان این شورا نیز شیوه‌ای مشابه در پی گرفته‌اند و امید عمومی در بهینه شدن فضای زیستی در شهر مشهد را پرجلوه‌تر می‌کنند.

این فعال رسانه ای خاطر نشان کرد: در این میان آنچه نویدبخش فردایی بهینه است تأکید نمایندگان دوره جدید شورای شهر (از جناب آقای امیر شهلا  و دیگر نمایندگان) بر اطلاع‌رسانی عمومی و تعامل با عموم شهروندان با راهکارهایی روزآمد مانند اشتراک برنامه‌ها، تصمیم‌ها و دیدگاه‌ها در فضای مجازی (اینستاگرام و تلگرام) ضمن ایجاد امکان گفتگوی عموم مخاطبان است.

عسکری تاکید کرد: صراحت کلام نماینده اول شورای شهر نیز ستودنی است. او که سال‌ها قلم تنها دستمایه‌اش برای ارتباط با مردم بوده کماکان با بهره از آن در صفحه شخصی‌اش بر کمک به زنان خودسرپرست تأکید می‌کند و در نوشتاری دیگر بر تکریم آنانی که پروژه‌های ساختمانی بزرگ در شهر را عملی می‌کنند اشاره دارد. 
وی یادآور شد: آنچه در نوشتارهای اخیر ایشان باعث خوشنودی عموم مردم قرار گرفته است، بازتابی است که در برابر خبر به هدر رفتن ۶ میلیون مترمکعب آبِ آشامیدنی شهر مشهد داشت.  او صراحتاً نوشته است: «کم‌ترین انتظار، پس از نشتِ خبرِ چنین سوء مدیریتی آن است که نفرِ اول دستگاه خاطی، برای تسکین جریحه داریِ اذهان مردم، یا استعفا دهد یا مسئول مستقیم این بی مبالاتی را عزل کند.»

عسکری در پایان تصریح کرد: رویه گفتگو «شجاعانه با مسئولان» و «مهربانانه با مردمان» ازجمله درس‌هایی است که امیدوارم الگوی همیشگی همه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار