مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وظایف بهزیستی مبنی بر حمایت از معلولین و افراد بی خانمان گفت: ما بهزیستی را محدود به یک‌ارگان خاص ( سازمان بهزیستی) نکرده بلکه برای تامین سلامت روانی و اجتماعی به منظور بهتر زیستن افراد در جامعه با همه ی نهادها ورسانه های مختلف همکاری می کنیم.
کد خبر: ۴۶۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 16 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، صبح امروز امید قادری به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی از ۲۴ تا ۱ ۳تیرماه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه های جدیدی که دولت در زمینه ی بهتر زیستن و سلامت اجتماعی برای سازمان بهزیستی تعریف کرده است و با حمایت مجلس شورای اسلامی در برنامه ی ششم توسعه وظایفی که به سازمان بهزیستی محول شده بیشتر از دستگاه های دیگر است که براساس برنامه ی ششم شاهد تحول اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یک مرکز * tc*به برای درمان اعتیاد معتادان به عنوان تنها مرکزغرب کشور براساس اجماع محور و درمان محور است داریم ، افزود:  درمان افراد معتاد در این مرکز به روسش علمی صورت می گیرد و‌ همچنین یک مرکز دیگرترک اعتیاد بانوان جهت کاهش آسیب های اجتماعی فعال  است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: دو دفتر مشاوره در شهر کرمانشاه بعنوان مرکز مشاوره تخصصی کودک، فعال است که مشاوره هایی مخصوص کودک توسط مشاوران این مرکز ارایه می شود و بطور همزمان در یکصدو ۴۳ شهر در سراسر کشور بصورت ویدیو‌کنفرانس درشهرستان های سنقر، صحنه، هرسین، جوانرود ، پاوه و گیلانغرب راه اندازی می شود.

قادری گفت: همچنین در شهرستانهای با جمعیت  کمتر از ۵۰ هزار نفر ماننددالاهو، قصرشیرین و روانسر اورژانس اجتماعی در سال ۹۷ راه اندازی می شود و برای راه اندازی مرکز بهزیستی  سی شهرستان محروم در سراسر کشور بصورت پایلوت انتخاب شده که شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه بصورت پایلوت جهت راه اندازی مرکز بهزیستی انتخاب شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سالجاری شناسایی و غربالگیری مبتلایان به بیماری اتیسم را در برنامه داریم، خاطر نشان کرد: اتیسم یک بیماری جدی  و شیوع آن دربین اقشار مختلف جامعه به دیده می شود و دراین راستا افرادی را مبتلا به اتیسم هستند را شناسایی و در گام نخست مرکز نگهداری کودکان اتیسم راه اندازی می شودو در این مرکز خدمات به آنان ارایه می دهیم که در این زمینه نیازمند همکاری  دستگاهای مختلف هستیم وبر پایه سیاست ما این کودکان درون خانواده قرار گرفته و‌حمایت شوندکه بالغ بر یکصد کودک شناسایی شده اند.

قادری در ادامه به حمایت سازمان بهزیستی از کودکان کار اشاره کرد و گفت: امسال مرکز نگهداری کودکان کار را افتتاح کردیم و برای هر کدام از آنان پرونده تشکیل داده ایم تا بتوانیم برای کودکان کار اقدامان لازم را انجام دهیم و خدمات روانشناسی و آموزشهای مختلفی را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به آنان ارایه بدهیم که برای ساماندهی این قشر از جامعه لازم است همه ی دستگاههای اجرایی پای کار باشند که سازمان های مردم نهاد از جمله  جمعیت امام علی ( ع) در شناسایی و ساماندهی آنان به بهزیستی کمک کرده اند.

وی عنوان کرد: مهدکودک های حاشیه شهر را تقویت کرده و در پرداخت شهریه به آنام کمک کرده ایم چراکه بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شناخته شده است و بیشتر برنامه های ما در زمینه ی سلامت اجتماعی و آگاهی به مردم است تا سلامت اجتماعی مردم تامین شود و امسال جهت کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی اورژانس اجتماعی را دستور کار قرار می دهیم.

 قادری با بیان اینکه برای تامین سلامت اجتماعی احاد  جامعه به آموزش نیاز است، تصریح کرد: کلینیک خشم در سالجاری با همکاری دستگاه قضا از جمله دادستان ونهادهای دیگر راه اندازی می شود چراکه علت وقوع جرم خشم، حاشیه نشینی و .... است همچنین در طرح * نماد* به دانش آموزان و در مواردی به دانشجویان آموزش های لازم داده می شود .

وی در ادامه به مناسب سازی ساختمان های دستگاههای اجرایی توسط سازمان بهزیستی  اشاره کردو افزود: ۲۰ نمره شاخص سازی دستگاههای اداری درسطح استان به بخش مناسب سازی اختصاص یافته که نمرات بدست آمده مطلوب نیست که امسال باید  مناسب سازی در دستگاه های اجرایی دراولویت باسد.

این مسئول خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی جلساتی در زمینه جمع آوری و شناسایی معتادان متجاهر با سازمان بهزیستی همکاری بی نظیری را داشته است.

قادری در ادامه انجام ۴ هزارو۴۱۴مشاوره صلاق در سال گذشته  اشاره کرد و افزود: ۳۳ مورد از مشاوره طلاق به سازس ختم شده که همچنین ۲۸ هزارو۹ ۸۱ مورد تماس با اورژانس در موارد مختلف برقرار شده و با مداخلات کارشناسان مواردی که فکر خودکشی داشته اند منجر به اقدام به خود کشی نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار