مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای 22 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و زیرساختی همزمان با هفته بهزیستی در استان گفت: اورژانس اجتماعی 10 شهرستان استان که مورد تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور بود، در این هفته به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۶۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 16 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:سعید فریور روز یکشنبه  افزود: این مراکز مداخله اجتماعی در شهرهای نقده، بوکان، ماکو، پیرانشهر، چالدران، اشنویه، شاهیندژ، سردشت، تکاب و سلماس به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه تعداد شهرهای دارای اورژانس اجتماعی در آذربایجان غربی همزمان با هفته بهزیستی امسال به 14 شهرستان افزایش می یابد، اضافه کرد: پیش از این شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب و مهاباد دارای این مرکز بودند و از خدمات آن استفاده می کردند.
وی همچنین از افتتاح 51 باب مسکن مددجویی همزمان با هفته بهزیستی در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی در شهرستان های ارومیه، تکاب، چایپاره، سلماس، مهاباد، پیرانشهر و سردشت به بهره برداری می رسد و در اختیار مددجویان به ویژه خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر قرار می گیرد.
وی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا، نشست با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برگزاری نمایشگاه توانمندی های جامعه هدف بهزیستی، مسابقه ویلچررانی مددجویی، افتتاح مرکز ترک اعتیاد و باشگاه مثبت ویژه افراد دارای بیماری ایدز از جمله دیگر برنامه های این هفته در استان است.
وی بیان کرد: افتتاح موسسه خیریه حمایت و صیانت از معتادان بهبودیافته و خانواده آنها، معرفی بنگاه های کار موفق مددجویان بهزیستی، جشن هفته بهزیستی، مسابقه نقاشی، تقدیر از مددکاران نمونه دولتی و غیردولتی، قدردانی از خیران نمونه، ارائه آثار هنری هنرمندان معلول و نشست های صمیمی با جامعه هدف و کارکنان بهزیستی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این هفته در استان است.
وی ادامه داد: 'بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی' شعار امسال هفته بهزیستی است که برنامه های این هفته در این راستا طراحی شده است.
وی با بیان اینکه بهزیستی 189 خدمت به جامعه هدف تحت پوشش خود ارائه می کند، گفت: 17 هزار و 250 نفر مستمری بگیر با 68 هزار و 160 نفر کل خانوار تحت پوشش، 43 هزار و 500 نفر معلول و پنج هزار و 486 نفر خانواره های تحت پوشش بهزیستی در حوزه اجتماعی هستند.
به گزارش ایرنا، سازمان بهزیستی در سال 1359با هدف خدمت به جامعه محروم و معلولان کشور تاسیس شده است.
توانمندسازی جامعه هدف، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست، معلولان جسمی حرکتی، بیماری روانی مزمن، کودکان اوتیسم، معتادان بهبودیافته و سالمندان از اهداف اولویت دار این سازمان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار