امام جمعه ایلام در آیین چهلمین روز شهادت شهید علی قلی زاده:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: واژه شهید ارزشمندترین و مقدس ترین واژه ای است که بر گرفته از آیات قرآن است.
کد خبر: ۴۶۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 16 July 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز یکشنبه در آیین چهلمین روز شهادت شهید علی قلی زاده (شهید حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی) در شهر آسمان آباد اظهار کرد:فرهنگ ایثار، شهادت طلبی و مقاومت باعث شکست داعش و پیروزی های جبهه مقاومت در عراق و سوریه شده است.
 
وی افزود: مقام شهید و شهدا در ردیف مقام انبیای و عباد صالح است و ایثار و فداکاری در راه خدا، دری از درهای بهشت است و خداوند این باب را برای خواص اولیا خود قرار داده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: آرمان همه اولیای الهی و بندگان شایسته خداوند شهادت است و همه معصومین (ع) آرزوی شهادت در راه خدا داشته اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی ویژگی بارز امامان را شهادت و آن را به عنوان میراثی ارزشمند و بزرگ که به پیروان و رهروان خود منتقل کرده اند، دانست و یادآور شد: پیروزی های بزرگ در دوران دفاع مقدس دستاورد فرهنگ شهادت و ایثار بود.
 
وی گفت: با همین انگیزه شهادت طلبی، شکست دشمنان و مقاومت در برابر قدرت های بزرگ دنیا را در دوران دفاع مقدس رقم زدیم و امروز هم مشاهده می کنیم که در بین جوانان و ملت ما انگیزه شهادت نه تنها کم رنگ نشده بلکه قوی تر هم شده است.
 
امام جمعه ایلام به تحولات خاورمیانه و وجود منحوس داعش دست پرورده وهابیت و آمریکا اشاره کرد و افزود: پیروزی های رزمندگان مقاومت در سوریه، عراق، یمن و لبنان بواسطه احیای انگیزه شهادت طلبی و پیروی مردم از فتوای بزرگ مرجع شیعه آیت الله سیستانی و تشکیل بسیج میلیونی حشدالشعبی بود.

وی آزادی موصل را دستاورد بزرگ مقاومت مردم دانست و اضافه کرد: راه ایستادگی ندر مقابل دشمنان مقاومت است چون مقاومت و شهادت تنها راه نجات کشورها از تسلط دشمنان است.
 
وی یادآور شد: مذاکره راه نجات کشور نیست چون می بینیم با گذشت 2 سال از تعهد برجام، آمریکا به تعهداتش عمل نمی کند و تهدید، تحریم و تحقیر رفتارهای آمریکا بعد از برجام بیشتر هم شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به حرکت بزرگ سپاه در حمله به مقر داعش تاکید کرد: اصابت 6 موشک به مقر فرماندهان ارشد داعش باعث وحشت اسراییل و تحقیر آمریکا شد.
 
به گفته وی، در واقع این حرکت جواب تهدید با تهدید بود و نشان داد با دشمن نمی شود مذاکره کرد و ما هر چه بدست آوردیم با صلابت و اقتدار بوده و دشمنان از موشک های ما و اقتدار نظامی ما می ترسند.
 
امام جمعه ایلام به اصرار کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر حمله نظامی آمریکا به ایران و پاسخ وزیر امور خارجه وقت آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: در ملاقات حاکمان کشورهای عربی و پیشنهاد حمله به ایران، وزیر خارجه آمریکا گفته بود مگر شما ابهت و اقتدار نظامی ایران و هشت سال جنگ تحمیلی را ندیده اید که این پیشنهاد ابلهانه را ارائه می کنید.
 
وی در بخشی از سخنان خود در مورد شهید قلی زاده نیز گفت: مدال افتخار شهادت با زبان روزه نصیب این شهید گرانقدر شد و مردمان چرداول فاتحان میمک هستند و شهادت و ایثار در رگ و خون شان آمیخته است.
 
شایان ذکر است ؛ شهید علی قلی زاده در روز 17 خرداد در مجلس شورای اسلامی توسط عوامل گروهک تروریستی داعش به فیض عظمای شهادت نائل گردید./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار