مدیرعامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان گفت: قطعی فیبر نوری بالا آمده از زیر زمین به دلیل وقوع سیلاب سبب اختلال در خط اینترنت جنوب استان شده بود که با تلاش نیروهای مخابراتی مشکل قطعی برطرف و ارتباط برقرار شد.
کد خبر: ۴۶۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 18 July 2017

محمودرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فیبر نوری در عمق سه متری زمین قرار دارد که با توجه به سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان، یک خط فیبرنوری در محدوده ایرانشهر با شسته شدن زمین به سطح آمده و در معرض دید قرار گرفت.
وی افزود: این فیبر نوری در 15 کیلومتری ایرانشهر صبح امروز به دلیل خطای انسانی قطع شد که بلافاصله با انتقال در مسیر پشتیبان، پوشش اینترنتی منطقه در کمترین زمان برقرار شد.
وی ادامه داد: فیبر اصلی این مسیر بعد از تلاش 2،5 ساعته کارشناسان مخابرات اصلاح شده و هم اکنون ارتباطات مخابراتی در این منطقه به وضعیت عادی خود برگشته است.
مدیر عامل شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون پوشش آنتن دهی 100 درصدی شهرها وجود دارد اما متاسفانه به سبب سرقت امکانات کابلی و فیبری برخی نقاط جاده ای به نقطه کور تبدیل می شود که نصب و راه اندازی مجدد آنها هزینه های سنگینی را به مخابرات استان تحمیل و امکان پوشش کامل جاده ای را از ما سلب کرده است.
رضایی افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و 900 هزار مشترک همراه اول در سیستان و بلوچستان فعال است.
وی ادامه داد: همچنین 564 هزار و 790 مشترک تلفن ثابت منصوبه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این تعداد 508 هزار و 608 مشترک فعال هستند.
به گزارش ایرنا بارندگی های پراکنده از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشکلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیر در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
با تلاش نیروهای امدادی هم اینک تمام راههای ارتباطی سیستان و بلوچستان باز است و خدمات لازم به مردم سیل زده جنوب استان همچنان در حال ارائه شدن است.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، بارندگی ها همراه با سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی که از پنجشنبه هفته گذشته در جنوب استان آغاز شده بود فروکش کرده و فقط امروز در برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرقی شرایط برای افزایش ابر و رگبار خفیف و پراکنده مهیاست.
روز گذشته فقط 2 میلیمتر بارندگی در توابع شهرستان سرباز در جنوب استان گزارش شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار