مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای امدادی این نهاد همزمان با بروز سیلاب از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون به هزار و 262 نفر در قالب 242 خانوار سیل زده ساکن 14 روستای شهرستان های ایرانشهر، سیب و سوران و دلگان در جنوب استان امداد رسانی کردند.
کد خبر: ۴۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲ 17 July 2017
رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت 460 نفر در قالب 242 خانوار از مردم روستاهای این شهرستان ها اسکان اضطراری داده شدند و 41 خودرو نیز از سیلاب رهاسازی شد.
وی ادامه داد: 159 امدادرسان در قالب 19 تیم در این مدت به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان امداد رسانی کردند.
وی افزود: 98 باب چادر، 369 تخته موکت، 560 تخته پتو، 192 کیلوگرم نایلون، 964 قوطی کنسرو و 165 کیلوگرم حبوبات به همراه سایر کالاهای مورد نیاز نظیر برنج، فانوس، والر، ست ظرف و کلمن آب در این مدت میان مردم سیل زده سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
راشکی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی ها همراه با سیلاب و طغیان رودخانه های فصلی که از پنجشنبه هفته گذشته در جنوب استان آغاز شده بود فروکش کرده و فقط امروز در برخی ارتفاعات جنوب و جنوب شرقی شرایط برای افزایش ابر و رگبار خفیف و پراکنده مهیاست.
رضا آزادمنش افزود: روز گذشته فقط 2 میلیمتر بارندگی در توابع شهرستان سرباز در جنوب استان گزارش شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار