معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در راستای توانمندسازی اقتصادی مددجویان و اشتغال‌زایی آنان، سالانه ۱۰ درصد مددجویان کمیته امداد استان بوشهر از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 17 July 2017
نشست مشترک کمیته امداد و بانک ملی استان بوشهر با محوریت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد ظهر امروز در بوشهر برگزار شد.

در این نشست راه‌های توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و معیشتی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر بررسی شد.

در نشست یاد شده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه توانمند سازی  اقتصادی و معیشتی مددجویان تحت حمایت از سیاست‌های اصلی این نهاد است، اظهار داشت:در راستای توانمندسازی  مددجویان و فراهم کردن استقلال اقتصادی و معیشتی آنان برنامه‌های مهمی در کمیته امداد استان بوشهر اجراء می‌شود.
سالانه 10 درصد مددجویان از چرخه پوشش حمایتی کمیته امداد بوشهر خارج می‌شوند

صمد فرار با تاکید بر خارج شدن مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد خاطر نشان کرد: با توانمندسازی مددجویان و فراهم شدن اشتغال آنان، سالانه 10 درصد مددجویانی که استقلال اقتصادی شده‌اند از  چرخه پوشش حمایتی کمیته امداد بوشهر خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه مددجویانی که از چرخه حمایتی خارج می‌شوند ماهانه باید از حداقل حقوق قانون کار برخوردار باشند تصریح کرد: این مددجویان با مهارت آموزی و فراهم شدن زمینه اشتغال آنان، به استقلال اقتصادی و معیشتی دست یافتند و از چرخه حمایتی خارج شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر، نیاز سنجی، استعداد سنجی، مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی، نظارت بر طرح‌های اشتغال‌‌زایی و بیمه اجتماعی مددجویان را از مراحل خودکفایی ساخت مددجویان این نهاد دانست.

وام طرح‌های خود اشتغالی و کارآفرینی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافت

فرار از افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه طرح‌های خود اشتغال خبر داد و افزود: به طرح‌های مشاغل خانگی 50 میلیون ریال وام کم بهره  و طرح‌های خود اشتغالی  20 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که وام طرح‌های خود اشتغالی و کارآفرینی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پرداخت وام‌های اشتغال زایی کمیته امداد استان بوشهر امسال افزایش یافته است گفت: در شش سال گذشته 174 میلیارد ریال  تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شده که این رقم امسال به 185 میلیارد ریال افزایش یافته است.

176 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته 176 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد خاطر نشان کرد: از این میزان اعتبار 39 میلیارد ریال آن از سوی بانک ملی تامین و پرداخت شد.

فرار بیان کرد: سال گذشته 3 هزار 899 نفر از طریق دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه توانمند و خودکفا شدند که 50 درصد آنان مددجویان کمیته امداد استان بوشهر است.

مدیر شعب بانک ملی استان بوشهر نیز با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های، رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ها و دولت است اظهار داشت: بانک ملی استان بوشهر در سه سال گذشته تسهیلات حوزه اشتغال 100 درصد جذب و پرداخت کرده است.

49 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد

کریم ریگی‌زادگان با بیان اینکه امسال اعتبارات بخش اشتغال سریع‌تر از سال قبل جذب و پرداخت می‌شود خاطر نشان کرد: بانک ملی سال گذشته 87 هزار میلیارد ریال  تسهیلات پرداخت کرده که 49 میلیارد ریال آن قرض‌الحسنه بوده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی 50 میلیون ریال است افزود: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به صورت قوض‌الحسنه  36 ماه پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک ملی استان بوشهر با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه  طرح‌های اشتغال‌زایی تا سقف 750 میلیون ریال پرداخت می‌شود گفت: بانک ملی آمادگی دارد که تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان در کوتاه‌ترین زمان به مددجویان پرداخت کند که در این راستا اقدامات لازم در تمامی شعب بانک ملی انجام شده است.

پروژه‌های تولیدی ، صنعتی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی بوشهر به مددجویان واگذار می‌شود

ریگی‌زادگان از آمادگی بانک ملی برای واگذاری طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی راکد و بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی بوشهر خبرداد و تصریح کرد: این بانک آمادگی دارد در قالب تفاهم‌نامه پروژه‌های بلااستفاده تولیدی ، صنعتی و خدماتی که در شهرک‌های صنعتی قرار دارد برای ایجاد تولید و اشتغال به مددجویان واگذار کند.

معاون شعب بانک ملی استان بوشهر نیز، اهمیت اشتغال در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را مورد اشاره قرار داد و گفت: نقش بانک ملی در ایجاد اشتغال بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه این بانک به عنوان بزرگترین بانک جهان اسلام و تجاری دولتی در ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌های عمرانی نقش مهمی  دارد.

داریوش زارعت‌گر، این بانک را بازوی دولت در حوزه اقتصاد دانست و خاطر نشان کرد: در شش سال گذشته تمام اعتبارات حوزه اشتغال بانک ملی استان بوشهر جذب و پرداخت شده است.

174 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تخصیص یافت

وی با بیان اینکه امسال 174 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تخصیص یافته است تصریح کرد: آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر به صورت قرض‌الحسنه وجود دارد.

معاون شعب بانک ملی استان بوشهر از پرداخت تسهیلات ازدواج در این بانک خبرداد و افزود: سال گذشته 3 هزار نفر موفق به دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج  از بانک ملی استان بوشهر به میزان 300 میلیارد ریال شدند که این مهم امسال ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر نیز با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی براساس ظرفیت‌های مناطق اجرا می‌شود گفت: این طرح‌ها  در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری صنایع دستی، مشاغل فنی و خدماتی است که مددجویان بر اساس ظرفیت‌های مناطق توانمند می‌شوند.

احمد لطفی ، حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد را  یکی از ضرورت‌های رشد و توسعه اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد  دانست و  تاکید کرد:  ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازارکار و آماده سازی نیروی کار ماهر برای واحدهای تولیدی و خدماتی از اولویت‌های این نهاد است.

آموزش‌های مهارتی مددجویان با رویکرد اشتغال پایدار، از جمله طرح های اولویت‌دار کمیته امداد است

وی توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی مددجویان را با رویکرد اشتغال پایدار، از جمله طرح های اولویت‌دار کمیته امداد عنوان کرد و افزود:  در این راستا سال گذشته  پنج‌هزار و 540 مددجوی کمیته امداد استان بوشهر مهارت‌افزایی شدند و در شش سال گذشته بیش از 2هزار 600 شغل برای مددجویان کمیته امداد با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان 185 میلیارد محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با تاکبد بر آموزش‌های مهارت‌افزایی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد:در راستای آموزش‌ مددجویان  کمیته امداد استان بوشهر به مهارت‌های اشتغال‌زایی افزون بر7 میلیارد ریال تخصیص یافت.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار