معاون علمی آستان قدس:
معاون علمی آستان قدس رضوی از پیشرفت های علمی جامعه در عرصه های مختلف بعنوان مهمترین مولفه نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.
کد خبر: ۴۶۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 17 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، دکتر محمد مهدی طهرانچی در نشست خبری ظهر امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: توسعه و علمی کردن این سازمان می تواند زمینه ساز ظهور آستان قدس بعنوان مرجعیت علمی در دنیا باشد. 

وی با بیان اینکه از گذشته تا کنون این سازمان محل موقوفاتی بوده که با هدف پیشرفت و سلامت مردم فعالیت داشته است تصریح کرد: در این شهر با توجه به ویژگی هایی که دارد باید رخدادهای علمی بزرگی اتفاق بیفتد که کنفرانس های علمی آستان در زمینه سلامت از آن جمله خواهد بود.

طهرانچی با اشاره به برگزاری کنگره CTO در روزهای 5 و 6 مرداد، اظهار کرد: این کنگره ها با مشارکت کشورهای اروپایی در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود.

مدیر عامل بیمارستان رضوی در ادامه این نشست با بیان اینکه انتقال علم و تکنولوژی مهمترین هدف این کنفرانس ها است عنوان کرد: با همکاری که با دانشگاه امام رضا داشتیم در بحث آموزش دستاوردهای خوبی داشتیم.

دکتر قاسم سلطانی یادآور شد: موفق شدیم با خرید دستگاه های جدید پزشکی، بیماران را در داخل استان درمان کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا در ادامه این نشست اظهار کرد: جمعیت دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در این دانشگاه امسال نسبت به سال تحصیلی گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این اتفاق در راستای بین المللی سازی دانشگاه امام رضا محقق شد چنانچه در سال گذشته و سالهای قبل تنها پنج درصد دانشجویان این دانشگاه خارجی بودند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه امام رضا(ع) به 400 نفر رسیده است. این میزان پارسال 300 نفر بود.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: دانشجویان خارجی این دانشگاه بیشتر از کشورهای اطراف و همجوار هستند که هزینه تحصیل برای آنها دو برابر دانشجویان ایرانی است.

دکتر سعیدی اظهار کرد: دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با دو دهه سابقه فعالیت شش هزار دانشجو دارد. هم اینک سه شاخه فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر و معماری در سه دانشکده مجزا این دانشگاه دایر است. به زودی رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نیز راه اندازی می شوند.

دکتر بهزاد علیزاده، مسول کمیته اجرایی همایش های بیمارستان رضوی با بیان اینکه کنگره CTO از بزرگترین کنگره های جهان است اظهار کرد: کنگره کسپین نیز در روزهای 11 و 13 آبان با همکاری کشورهای یونان، ایتالیا، ژاپن، ترکیه، صربستان و سوئیس در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار