رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد خبرداد:
رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: پویش مردمی «مشهد بانشاط» در قالب طرح 100 روز 100 لبخند همزمان با جشن کارنامه زرین گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در روز سه‌شنبه 27 تیرماه جاری رونمایی و معرفی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 17 July 2017

به گزارش  تابناک رضوی، هادی قاسم پور در نشست خبری امروزدرباره بودجه عملیاتی سال جاری گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: بودجه ما 810 میلیون تومان است  در حالی که در سال گذشته 770 میلیون تومان بوده است.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با اشاره به برنامه های تابستان  گروه مشاوران  جوان ، گفت: در سیستم مدیریت اسلامی فصل جدید فعالیت‌های خود را با پویش مردمی «مشهد بانشاط» و شعار «مشهد بانشاط: شهر سالم، شهروند شاد» آغاز می‌کنیم،
وی از بازوی عملیاتی این پویش شهری با عنوان  طرح «100 روز 100 لبخند»  خبر داد  و گفت : اجرای بیش از 120 برنامه اجتماعی در قالب 90 طرح اجرا می‌شود.
قاسم‌پور هدف کمپین شهری «مشهد بانشاط» را  حفظ و ارتقاء نشاط شهری و ایجاد بیشترین احساس وابستگی، همبستگی و همگرایی در میان شهروندان مشهد  عنوان کرد و افزود:پیش‌بینی شده در طول یک سال تعداد اعضای رسمی گروه مشاوران جوان و فعالان اجتماعی آن به بیش از 100 هزار نفر ارتقا پیدا کند که در این طرح هشت فاز و به مدت 9 ماه اجرایی می‌شود.
وی به برنامه‌های این طرح اشاره کرد و گفت: می‌توان به تشکیل بزرگترین زنجیره انسانی  اطراف آرامگاه فردوسی، بزرگترین دیوار نقاشی کودکان جهان با موضوع «مشهد بانشاط»، تهیه فیلم از هنرمندان با موضوع نشاط و سلامت مردم مشهد، برگزاری دوره‌های شادی درمانی برای اقشار مختلف آسیب‌پذیر جامعه اشاره کرد.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از رونمایی «دویستمین طرح شهری و نوآورانه» توسط جوانان، اعلام «یکصدمین ایده اجرا شده» در شهرداری توسط جوانان شهر خبرداد و افزود: رونمایی از کتاب «300 مساله از زبان مدیران شهرداری مشهد و طرح شهری و مردمی «گره‌گشا» از دیگر برنامه‌های اجرایی طرح 100 روز 100 لبخند است.

وی خاطرنشان کرد: جایزه ملی نوآوری سلمان فارسی نیز جایزه‌ای تخصصی برای مخترعان جوان است که شرکت‌کنندگان در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره ایده‌های خود را به مدت دو روز تکمیل کرده و طرح خود را در قالب بوم تهیه شده در گروه مشاوران جوان تدوین می‌کنند.

قاسم‌پور گفت: از جمله مهم‌ترین دستاوردهای گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد معرفی به عنوان طرح برگزیده در جشنواره نوآوری‌های شهری گوانگجو، برگزاری و میزبانی کنفرانس جوانان کشورهای اسلامی 2017، دریافت جایزه ویژه داوران جشنواره فیلم استانبول در بخش «جایزه فیلم برتر با موضوع جوانان» و اجرای پروژه جهانی کافه ایده با برنامه کافه ایده ملل و عضویت و فعالیت جوانان بیش از 80 کشور و پنج قاره جهان در این پروژه است.

وی با بیان اینکه مجموع ایده‌های ثبت شده در سامانه بیش از 30 هزار است که تاکنون 80 ایده اجرایی شده است، اظهار کرد: سامانه ایده شهر با حضور 9 هزار و 200 نفر عضو فعال گسترده‌ترین و مهم‌ترین شبکه اجتماعی جوانان در حوزه شهری ایده‌پردازی شهری و در سطح جهان است که علاوه بر کسب جایزه جهانی خشت طلا از بین 300 طرح و کشور رتبه دوم، بارها به عنوان یک الگوی ملی و بین‌المللی برای ایده‌پردازی جوانان معرفی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار