رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چناران:
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چناران گفت: در صورت ادامه سنگ‌اندازی مسئولان درباره مشکلات دانشگاه علمی و کاربردی چناران شاهد بیکاری ۵۰ استاد و ۳۵ کارمند این واحد آموزشی و بلاتکلیفی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و آینده شغلی آن‌ها خواهیم بود.
کد خبر: ۴۶۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 17 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمدرضا کاظمی در نشست خبری خود که پیرو انعکاس مشکلات به وجود آمده برای دانشگاه و دانشجویان علمی و کاربردی چناران برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی چناران در سال ۸۵ انجام شد و در سال ۸۷ هم مجوز فعالیت‌ها صادر شد و با فضای آموزشی بالغ بر ۴۵۰۰ متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد و حتی از مساحت حداقلی ۱۲۰۰ متر مربع نزدیک به ۴ برابر بیشتر بود.
وی افزود: این دانشگاه رتبه بیست‌وسوم کشور  و سوم استان در بخش مسائل فرهنگی و حوزه عفاف‌وحجاب، رتبه دهم کشور و دوم استان در تعداد دانشجو و رتبه دو استان در زمینه رشته‌های پودمانی و کارشناسی ارشد را داشته است.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چناران با بیان اینکه این مرکز علمی و آموزشی تا سال ۹۲ فعالیت خود را به خوبی ادامه می‌داد، اما از آن سال به دلیل مشکلی که از سوی یکی از عوامل ایجاد وضعیت خاصی را به‌وجود آورد، خاطرنشان کرد: به‌جهت آنکه مشکلی برای اساتید و دانشجویان به‌وجود نیاید این مشکل با تایید مسئولان‌کشوری به‌طور جد رسیدگی شد و برخورد قاطع با فرد متخلف صورت پذیرفت.
کاظمی تصریح کرد: پس از آن تا این لحظه مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی موضعی خاص و خشونت‌آمیز با این مرکز داشتند و در قالب جلسات به‌اصطلاح قانونی خود دوره‌های این مرکز را در نیم‌سال‌های ورودی محدود کرده و حتی تهدید به انحلال مرکز و برکناری مدیریت آن کرد و اینجانب با مراجعه به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بازرسی کل کشور به‌صورت مستقیم و از طریق سازمان سنجش کشور و بدون نظر واحد استان جذب دانسجو را انجام دادم.
وی با اشاره به اینکه مسئولان استانی دانشگاه علمی و کاربردی به‌دلیل عنادی که با اینجانب داشتند مواضع خاص و تندی گرفتند، تاکید کرد: هیئت موسس ۷ نفره این دانشگاه توسط اینجانب انتخاب شدند و این اسامی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع شد.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چناران ادامه داد: مشکلات به‌وجود آمده به سعید تشکری رئیس وقت دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی به‌صورت مکتوب اعلام شد، اما هیچ توجهی نسبت به رفع نگرانی‌های پرسنل، کارکنان، اساتید و دانشجویان این مرکز نشد و حتی مشکلاتی همچون صدور قرار منع تعقیب برای اینجانب ایجاد شد و علی‌اکبر سلجوقی رییس جدید دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی اعلام کرد که این مرکز آموزشی در مکانی دیگر دایر شود و در ۱۳ خرداد ماه ۹۶ با حضور مسئولان استان و شهرستان محل جدید را افتتاح کرده و حسنعلی میرشاهی عضو مستعفی هیئت مدیره دانشگاه علمی و کاربردی چناران به عنوان رئیس جدید این مرکز را معرفی کردند.
کاظمی گفت: پس از این انتخاب نامه‌ای مبنی بر عدم مسئولیتم از سوی رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی و عواقب ناشی از عدم تحویل مدارک‌ها دریافت کردم و پس از دریافت این نامه به دیوان عدالت اداری مراجعه کردم و این دیوان نامه صادره را تایید نکرد، اما برخی مجریان دیوان تفسیر به رای هم داشتند و متاسفانه محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور هم همان خط مسئولانی استانی این مرکز در خراسان رضوی را دنبال می‌کند.
وی افزود: در ۲۰ خرداد ماه امسال که نخستین روز امتحانات پایان ترم بود دانشجویان این دانشگاه را به یکی از مدارس شهرستان چناران بردند تا در آن مکان امتحان را برگزار کنند و این مورد با اعتراض شدید اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی چناران همراه شد.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چناران با اشاره به اینکه پیگیری رفع مشکلات دانشگاه علمی و کاربردی چناران را از طریق استانداری خراسان رضوی داشتیم، گفت: بنا شد تا در جلسه‌ای که با بخشی‌محبی معاون دادستان مشهد داشتیم به این موارد رسیدگی شود و متاسفانه رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خراسان رضوی در این جلسه حاضر نشد.
کاظمی گفت: در صورت ادامه این مشکلات شاهد بیکاری ۵۰ استاد و ۳۵ کارمند این واحد آموزشی و بلاتکلیفی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و آینده شغلی آن‌ها خواهیم بود و به‌دلیل ایجاد همین مشکلات کلاس‌های ترم تابستانی برگزار نشد و برای برگزاری کلاس سال تحصیلی جدید در مهر ماه ۹۶ هم باید تا پایان تیر ماه امسال مشکلات موجود برطرف شود.
وی افزود: کلاس‌های دانشگاه علمی کاربردی چناران در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و در ۱۹ رشته تحصیلی (۱۱ رشته مقطع کاردانی و ۸ رشته مقطع کارشناسی) فعال است.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی چناران در رابطه آمار اساتید و دانشجویان این مرکز آموزشی، بیان کرد: این دانشگاه تعداد ۱۸۰۰ هزار دانشجو و ۴۰ استاد در این دو مقطع تحصیلی دارد که شامل ۱۱۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی و در رشته‌های حقوق، حسابداری، معماری، عمران، فناوری اطلاعات، برق صنعتی، امور فرهنگی، مکانیک، گرافیک_هنرهای ‌تجسمی، طراحی لباس و حقوق_شورای حل اختلاف و ۷۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته‌های حقوق، حسابداری، معماری، عمران، فناوری‌اطلاعات، امور فرهنگی، طراحی صفحات وب و معماری محیط بیرونی دارد و ۶۰ درصد دانشجویان این واحد آموزشی در مقطع کاردانی و ۴۰ درصد در مقطع کارشانسی هستند و این عدد در میزان جنسیت دانشجو هم به‌همین شکل بوده که شامل ۶۰ درصد خانم و ۴۰ درصد آقا هستند.

حاشیه:

دوگانگی در نظرات مسئولان دادگستری.
معاون دادستان و معاون پیشگیری موافق، رئیس کل مخالف.
تماس با شیران رئیس مجمع نمایندگان استان در حین نشست بابت پیگیری مجلس و پاسخ عجیب او که کلاً با موارد مطرح شده از سوی رییس دانشگاه متفاوت بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار