یک روانشناس با اشاره به اهمیت نوع رنگ لباس دانش‌آموزان، گفت: رنگ طوسی روشن در سنین پایین‌تر و رنگ‌های مخلوط مانند چهارخانه‌ای در سنین بالاتر برای دانش‌آموزان مطلوب‌تر است.
کد خبر: ۴۶۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 17 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری فارس،حمید صدرایی روانشناس در خصوص «نوع انتخاب رنگ لباس برای دانش‌آموزان»، اظهار داشت: از نگاه روانشناسی نوع پوشش بسیار مهم است؛ چراکه هماهنگی بین دانش‌آموزان در پوشش باعث می‌شود دانش‌آموز احساس هم‌شکل بودن با دیگر دانش‌آموزان را کند، احساس خوبی به او دست دهد و این هم‌شکلی تأثیر مثبتی در روحیه دانش‌آموز به همراه دارد.

وی با تأکید بر اهمیت نوع رنگ پوشش دانش‌آموزان، افزود: روانشناسی رنگ‌ها می‌گوید نوع رنگ پوشش، نه‌ تنها بر روی دانش‌آموزان و کودکان، بلکه روی بزرگ‌ترها نیز تأثیر دارد.

صدرایی اضافه کرد: در نوع پوشش دانش‌آموزان رنگ‌هایی که زیاد تیره نباشند، توصیه می‌شود؛ برای نمونه رنگ طوسی که به روشنی نزدیک‌تر باشد، اثرگذاری بیشتری دارد، یا برخی رنگ‌های مخلوط مانند چهارخانه‌ای در سنین بالاتر، برای دانش‌آموزان مطلوب‌تر است.

این روانشناس تصریح کرد: در سنین پایین‌تر رنگ طوسی روشن می‌تواند اثرات خوبی روی روحیه دانش‌آموز داشته باشد؛ ضمن اینکه رنگ لباس باید با فرهنگ جامعه همخوانی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار