ورزش3:شماره 7 سال قبل پرسپولیس می‌گوید در نیم‌فصل گذشته پیشنهاد مالی استقلال یک و نیم برابر و تراکتورسازی دو برابر سرخ پوشان پایتخت بوده ولی به تیم مورد علاقه‌اش پیوسته است.
کد خبر: ۴۶۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 18 July 2017
سروش رفیعی که دوشنبه شب مهمان برنامه خندوانه بود صحبت‌های جالبی پیرامون حضورش در پرسپولیس، جدایی از این تیم و رفتن به الخور، انتخاب این تیم قطری و ... مطرح کرد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:


* علت رفتن به لیگ ستارگان قطر


رفتنم به تیم الخور تصمیم فوتبالی و حرفه‌ای بود؛ به خاطر خیلی از مسائل مثل مقطع سنی‌ای که داشتم، خانواده، تیم ملی و کسب تجربه بین المللی این انتخاب را انجام دادم؛ حمایت هواداران پرسپولیس و کمکی که بچه‌های تیم، دوستان و آقای برانکو داشتند موجب شد لژیونر شوم.


* فقط پرسپولیس می‌ماند


اصلا چه من در پرسپولیس باشم و چه نباشم تفاوتی برای این تیم نمی‌کند؛ بزرگتر از من در این تیم بودند و رفتند؛ همه می‌آییم و می‌رویم و این پرسپولیس است که می‌ماند و هیچ چیز نسبت به این تیم اولویت ندارد؛ برای کسب تجربه بین‌المللی به قطر رفتم ولی ان‌شاالله به زودی برمی‌گردم.


* گرمای هوای قطر


چند روز به قطر رفتم و کارهایم را انجام دادم و حالا به ایران برگشتم؛ می‌دانم هوای قطر خیلی گرم است ولی تجربه چهار، پنج سال بازی در اهواز را دارم که همین مسئله کمک می‌کند تا با گرمای هوا کنار بیایم.


* پولکی نیستم


پدرم همیشه گفته هیچ وقت غصه دنیا را نخورم و سعی کنم در روز و لحظه‌ام زندگی کنم؛ مخصوصا در بحث مالی و اقتصادی سعی کردم مثل پدرم این موضوع برایم اهمیتی نداشته باشد؛ نه اینکه مهم نباشد ولی اینطور نبوده که پولکی باشم و با این فکر خوش بودم؛ از مادرم صبر یاد گرفتم؛ خیلی لوس نیستم؛ سعی می‌کنم گریه نکنم ولی بعضی اوقات هم این اتفاق می‌افتد؛ خیلی دوست دارم بخندم ولی رخ داده که با سریال گریه کردم اما در کل تلویزیون را کم می‌بینم.


* مسلمان برای پرسپولیس عالی کرده است


مطمئنا پرسپولیس با رفتن من به مشکل نمی‌خورد چون محسن مسلمان، یکی از بهترین هافبک‌های هجومی ایران را دارد که قبل از من بوده، الان هم در پرسپولیس حضور دارد و هافبک هجومی پست تخصصی او است؛ مسلمان طی دو سال اخیر برای پرسپولیس خیلی عالی بازی کرده و فکر می‌کنم در فصل پیش رو هم بی‌نظیر باشد.


* تاثیر بازیکنان خارجی در لیگ ستارگان


الخور فصل قبل در جدول لیگ ستارگان نهم شد ولی باید توجه داشت در لیگ قطر بازیکنان خارجی خیلی تاثیرگذار هستند ولی از نیم‌فصل سال گذشته اجازه ندادند سه بازیکن خارجی این تیم بازی کنند که همین مسئله در عدم نتیجه‌گیری آنها موثر بود؛ نکته مهم این است الخور همیشه در لیگ ستارگان قطر بوده و هیچوقت سقوط نکرده است.


* اروپا رفتن به این راحتی نیست


خیلی‌ها گلایه می‌کنند چرا به تیم‌های اروپایی نرفتم و می‌گویند اگر می‌رفتی شاید آنقدر ناراحت نمی‌شدیم؛ خیلی اهل توضیح دادن و فضای مجازی نیستم و  اهمیت زیادی به آن نمی‌دهم اما یک سری مسائل در فضای مجازی هست و حتی در زندگی عمومی هم وجود دارد که چرا این انتخاب را داشتم اما همه بدانند اروپا رفتن به این سادگی نیست؛ مخصوصا اینکه بازیکنی از لیگ ایران به اروپا ترانسفر شود.


* با این سن نباید به اروپا می‌رفتم


نخستین فاکتور بازی در اروپا سن و سال بازیکن است چون در این قاره فوتبال یک اقتصاد بزرگ محسوب می‌شود و می‌بینیم آنها برای یک بازیکن 100 میلیون یورو هزینه می‌کنند که اندازه بودجه 10 سال یک تیم خوب ایرانی است؛ تیم‌های اروپایی سن بازیکن را می‌بینند و روی آن سرمایه گذاری می‌کنند؛ قبل از پیوستنم به پرسپولیس و همین حالا از تیم‌هایی در سطح دوم اروپا مثل لیگ‌های هلند، یونان، بلژیک، روسیه، سوییس و ... پیشنهاد داشتم که بد هم نبوده ولی پول کمی می‌دهند و از طرف دیگر قرارداد دو ساله و بیشتر می‌بندند؛ من هم فهمیدم با 27 سال سن رفتنم به اروپا کمکی نمی‌کند.


* عاشق پرسپولیس هستم


دو سال و نیم در فوتبال به خاطر شرایط خدمت در تراکتورسازی و قبل از آن یک نیم‌فصل در فولاد پول نگرفتم؛ حرف‌هایم را با صداقت می‌گویم و امیدوار هستم همه باور کنند چون خیلی برای من اهمیت دارد هواداران پرسپولیس بدانند من عاشق این تیم بودم، آن را دوست داشتم و به زودی برمی‌گردم.


* تصمیمی که گرفتم را انجام می‌دهم


آدمی هستم در یک لحظاتی از زندگی اهمیت می‌دهم چه تصمیمی بگیرم و آن را انجام می‌دهم؛ حتی مثل فوتبال که عشق، علاقه و زندگی‌ام را پای آن گذاشتم؛ مسائلی مثل آبروی خانواده برای من اهمیت دارد و اینکه بتوانم به آنها کمک کنم؛ حتی از نظر مالی هم بتوانم کمکی داشته باشم برای من مهم است.


* پیشنهاد مالی استقلال و تراکتورسازی

وقتی از پرسپولیس رفتم، گفتم یکی از دلایلی که می‌روم گرفتن پول بیشتر است ولی این موضوع تنها علت جدایی‌ام نیست؛ به همین خاطر خیلی از دوستان حرف‌هایی زدند اما بهتر است یادآوری کنم در نیم‌فصل سال گذشته باشگاه استقلال یک و نیم برابر و باشگاه تراکتورسازی دو برابر بیشتر از پولی که پرسپولیس پیشنهاد داد را به من ارائه کردند و در حالی که من دو سال و نیم پول نگرفته بودم می‌توانستم این تیم‌ها را انتخاب کنم ولی به پرسپولیس آمدم.


* میزان قرارداد در قطر


سه، چهار برابر پرسپولیس در قطر پول می‌گیرم ولی فقط این دلیل رفتم نبوده است چون می‌خواستم کسب تجربه هم داشته باشم؛ هیچ چیز بزرگتر و مهم‌تر از پرسپولیس نیست؛ هر کجا باشم برای سربلندی و موفقیت این تیم دعا می‌کنم و مطمئنا به زودی برمی‌گردم و در خدمت پرسپولیس خواهم بود.


* گذر زمان مشخص می‌کند...


یک چیز را اعتقاد دارم؛ در هر جا و پست و مقامی باشید در نهایت فقط خوبی و بدی است که می‌ماند؛ در کارم خیلی ایرادها دارم ولی همیشه سعی کردم از نظر اخلاقی و شخصیتی خودم را حفظ کنم و طوری رفتار کنم که این موضوع را نشان دهم؛ 6 ماه محبت هواداران پرسپولیس را دیدم و از این بابت خوشحال هستم؛ خیلی حرف‌ها در این مدت شنیدم و بعضی‌ها را نشنیده گرفتم چون خیلی اذیتم می‌کرد ولی در نهایت گذر زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار