از سوی معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی ویژه برنامه‎های سالروز شهادت امام صادق(ع) تشریح شد.
کد خبر: ۴۶۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 18 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حرم مطهر ثامن الحجج(ع) در ایام شهادت امام صادق(ع) به سوگ خواهد نشست، اظهار کرد: امام صادق(ع) در سال 148 قمری به دست عوامل منصور دوانیقی مسموم شد و بر اثر آن به شهادت رسید. درباره تاریخ شهادت‎شان دو گفتار است. برخی نیمه رجب و برخی دیگر 25 شوال را بیان کرده‌اند که معروف و مشهور میان مورخان و سیره‌نگاران شیعه، همان قول دوم یعنی 25 شوال است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی از برگزاری ویژه برنامه‎های عزاداری متعدد در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد و درباره برنامه شب شهادت امام صادق(ع) گفت: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، چهارشنبه 28 تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله در صحن جامع رضوی آغاز خواهد شد و در ادامه آیت الله حسینی بوشهری به ایراد سخنرانی می‌پردازند و در پایان نیز میثم مطیعی و دیگر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‎خوانی خواهند پرداخت.
وی تعظیم شعائر اسلامی را یکی از مهمترین برنامه‎های آستان قدس رضوی معرفی و اعلام کرد: مراسم روز شهادت امام صادق(ع) طی دو بخش در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‎شود.
حسینی افزود: بخش اول مراسم روز شهادت امام صادق(ع) راس ساعت 10:45 با قرائت قرآن، زیارت امین الله و بیان احکام آغاز خواهد شد و در ادامه این مراسم با شکوه آیت الله علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
وی تصریح کرد: بخش دوم مراسم شهادت این امام عظیم الشأن، با اقامه نماز جماعت توسط حضرت آیت الله جعفر سبحانی آغاز می‎شود و پس از مداحی و روضه‌خوانی توسط امیر عارف، این مرجع عالیقدر به سخنرانی خواهند پرداخت.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در دیگر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در قالب سخنرانی، حلقه معرفت، مداحی و روضه‌خوانی مراسم شهادت امام صادق(ع) ویژه عموم زائران و مجاوران برگزار می‎شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار