مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت : این دومین حکم زیست محیطی است که توسط دستگاه قضا درسال جاری برای متخلفین شکار در استان صادر می شود.
کد خبر: ۴۶۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 18 July 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد , مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در آخرین هفته از تیرماه 96 با اعلام این خبر گفت:کمتر از2 ماه , رای قضایی متخلفی که درمنطقه حفاظت شده خائیز با استفاده از یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول 2 قطعه تیهو شکار کرده بود صادر شد.
سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه صدور چنین احکامی نشان از تعامل , توجه و حساسیت دستگاه قضا به مقوله محیط زیست است گفت : اوایل خرداد ماه جاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه حین گشت , کنترل و پایش منطقه حفاظت شده خائیز و مناطق آزاد همجوار منطقه حفاظتی ( زیرگچ) به یک نفر متخلف شکارچی برخورد می کنند که با استفاده از یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دو لول 2 قطعه پرنده تیهو شکار کرده بود.
وی افزود: مامورین حسب وظیفه آلات جرم متهم را ضبط , با تنظیم صورتجلسه ای به همراه آثار جرم متهم را به مراجع قضایی معرفی می نمایند.
وی درادامه ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا در سطح استان و شهرستانها با مجموعه محیط زیست استان گفت: پرونده پس از صول در دادسرا به دادرس محترم شعبه 101 دادگاه کیفری شهرستان دهدشت ارجاع داده می شود که کمتر از دو ماه دومین حکم سبز محیط زیستی در استان صادر می شود.
وی در ادامه ضمن محفوظ بودن جریمه حقوقی شکار برای محیط زیست به جریمه کیفری (جنبه عمومی) جرم اشاره کرد و گفت: 18 میلیون ریال جزای نقدی جایگزین 3 ماه حبس تعزیری بعنوان مجازات اصلی و 2 مرتبه رونویسی از قانون شکار و صید به خط متهم ظرف مهلت حداکثر 6 ماه مجازات تعین شده برای متهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار