رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مشکل اصلی کشور در بحث آب، ضعف مدیریت اجرایی دولت است.
کد خبر: ۴۶۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 18 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، اظهار کرد: کشور ایران جزء کشورهای کم آب در جهان بوده و همواره با مشکلات خشکسالی مواجه است، به همین منظور بحث آب مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی در این کشور محسوب می شود.

 وی تصریح کرد: امروز آمار آب مصرفی در کشور در بخش صنعت سه درصد، هشت درصد در بحث بخش شهری و 89 درصد در حوزه کشاورزی است.

 رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به توجه دولت به مصرف هشت درصدی آب در بخش خانگی، افزود: دولت تمام مشکلات آب کشور را در هشت درصد استفاده انسانی می‌داند و از 89 درصد بخش کشاورزی غافل است.

 شیران خراسانی در ادامه ابراز داشت: چنانچه مدیریت در بخش کشاورزی بخصوص در برداشت آب و مصرف آن انجام شود، می‌توانیم در بحث محصولات زراعی چند برابرظرفیت در کشور برداشت داشته باشیم.

 وی در رابطه با میزان هدر رفت آب شرب در مشهد اظهار کرد: در شهر مشهد 40 میلیون متر مکعب هدر رفت آب در سال را داریم که این مشکل به دلیل فرسوده بودن لوله‌های شهر است.

 رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: کل آب سد دوستی 75 میلیون متر مکعب است که سالانه به مشهد وارد می‌شود که از این میزان 40 میلیون متر مکعب هدر می رود.

شیران خراسانی با اشاره به ضعف مدیریت دولت در بحث اجرایی از جمله در بخش‌ کشاورزی، بیان کرد: مشکل اصلی کشور در بحث آب، ضعف مدیریت اجرایی دولت است، متاسفانه دولت و وزارت کشاورزی در مدیریت اجرایی بخصوص در بخش کشاورزی حداقل تلاش را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار