فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین ومسکن استان اردبیل گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی خلع ید و رفع تصرف مقدار ۴۲ هزار و ۹۳ مترمربع از اراضی مرغوب استان اردبیل انجام شد.
کد خبر: ۴۶۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 18 July 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ فرهاد احدی صبح امروز در جلسه بررسی مبارزه با متصرفان اراضی ملی در اردبیل اظهار داشت: در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور و دستورالعمل تشیکل یگان‌های حفاظت در دستگاه‌های اجرایی مصوب مقام معظم رهبری، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

وی افزود: از اواخر اسفندماه سال 95 نیز در استان اردبیل یگان حفاظت استان دایر و برابر دستورالعمل مربوطه زیر نظر مستقیم مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با به‌کارگیری تعداد 12 نفر نیروی شرکتی و یک نفر نیروی ضابط سازمانی و بهره‌گیری از چهار دستگاه خودرو در امر حفاظت و کنترل اراضی تحت پوشش عهده‌دار انجام امورات بوده است.

احدی با اشاره به برخی از وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل بیان کرد: مقابله با هرگونه تعرض و تصرف به اراضی تحت پوشش سازمان و برخورد قانونی و قاطع با افراد فرصت‌طلب، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی گشت‌های کنترلی و نظارتی برای حفاظت و حراست از اراضی تحت پوشش، تعامل با سازمان‌ها، نهادها، مراجع قضایی، انتظامی و سایر دستگاه‌های دولتی برای اجرای بهینه وظایف و ماموریت‌های محوله، اجرای به موقع احکام قضایی با هماهنگی عوامل انتظامی کلانتری‌ها، کارشناسان رسمی دادگستری و نماینده املاک حقوقی و پیگیری راه‌اندازی و تقویت یگان‌های حفاظت در شهرستان‌های مهم و واجد شرایط از وظایف یگان است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل گفت: بازدید میدانی در 16 مرحله از اراضی حوزه استحفاظی تمامی شهرستان‌های تابعه در حضور مسئولان و عوامل یگان حفاظت شهرستان‌ها از ابتدای سال تاکنون صورت گرفته است.

وی از برگزاری هشت جلسه تعامل با مراجع و مسئولان قضایی استان خبر داد و افزود: در راستای تشریح وظایف و اهداف ماموریت‌های یگان حفاظت و جلب حمایت و پشتیبانی قضایی و اخذ دستورات کلی از مراجع  قضایی برای همکاری کلانتری‌های تابعه در مقابله با تصرف و تعرض به اراضی سازمان هشت جلسه تعاملی با مراجع و مسئولان قضایی استان در سه ماهه نخست امسال برگزار شد.

احدی تصریح کرد: در راستای تعامل با مسئولان انتظامی استان 15 جلسه تعامل و هماهنگی با مسئولان انتظامی استان، فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و روسای کلانتری‌های تابعه برای همکاری در اجرای بهینه احکام قضایی و اقدامات پیشگیرانه در مقابله با متصرفان و متعرضان به اراضی دولتی و 11 جلسه هماهنگی و حفاظت اراضی در حضور مدیران استان و مسئولان شهرستان‌های تابعه برگزار شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین ومسکن استان اردبیل از شناسایی 49 نفر از متصرفان به اراضی دولتیخبر داد و گفت: تعداد 49 نفر از متصرفان به اراضی دولتی که در سال‌های گذشته اقدام به تصرف اراضی سازمان کرده بودند شناسایی شده و مشخصات آنها در اختیار املاک و حقوقی اداره کل برای پیگیری حقوقی و قانونی قرار داده شد.

وی از پیگیری و به نتیجه رساندن 9 فقره شکایات و پرونده‌های متشکله با اتخاذ تدابیر مناسب فرماندهی یگان استان خبر داد و افزود: خلع ید و رفع تصرف مقدار 42 هزار و 93 مترمربع از اراضی مرغوب سازمان صورت گرفته و با هماهنگی مقامات قضایی و اجرای احکام صادره 9 فقره شکایات و پرونده‌های متشکله با اتخاذ تدابیر مناسب در زمینه‌ پرونده‌های قضایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به نتیجه رسیده است.

احدی بیان کرد: پیگیری اجرای مناقصه برای عقد قرارداد حفاظت از اراضی تحت پوشش با شرکت‌های وابسته به مرکز پلیس پیشگیری با اولویت برگزاری دوره‌های تخصصی مبانی انتظامی برای ماموران شرکتی و صدور گواهینامه مورد تائید ناجا و زمینه سازی و هماهنگی با دادستان اردبیل برای اجرای دوره‌های آموزشی ضابطین قضایی برای نیروهای شرکتی یگان حفاظت استان اردبیل از اقدامات انجام شده امسال بوده است.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار