مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از رشد 7 برابری مشارکت کرمانشاهیان در جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) سال 96 خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 18 July 2017
به گزارش  خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه ،پژمان ابراهیمی، رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان؛ گزارش مختصری از فعالیتها و برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در تابستان و جشنواره کتابخوانی رضوی را ارائه نمود.

ابراهیمی در ادامه گفت: بیش از 3000 نفر از شهرستان کرمانشاه در بخش مکتوب جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت داشته اند که با رشد چشمگیر 7 برابری نسبت به سال 95 روبرو شدیم.

در ادامه در ادامه حسنی خونسار ضمن تبریک فرارسیدن روز و هفته بهزیستی به مددکاران و زحمت کشان این عرصه، از پیگیری و حضور اعضا در جلسات انجمن علی الخصوص معاون محترم برنامه ریزی فرمانداری کرمانشاه تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی در ادامه بر لزوم توجه همه افراد جامعه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و افزود: با حمایت از مجموعه کتابخانه های عمومی که به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیتهای بیشماری دارد، در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تاثیرگذار هستید.

خونسار در ادامه ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت کتابخانه های عمومی علی ابن ابیطالب کوزران و امامت کرمانشاه توجه ویژه به این کتابخانه ها را خواستار شد و ابراز کرد: بر خلاف مصوبه ای که در جلسه قبل در مورد وضعیت این دو کتابخانه ثبت شد هیچگونه اقدام مفیدی در جهت رفع مشکل این کتابخانه ها صورت نگرفته است لذا توجه به این مهم را که موجب شده مردم کوزران و منطقه 2 شهرداری کرمانشاه از داشتن نعمت کتابخانه های عمومی محروم باشند را خواستار شد.فعالیتهای فرهنگی، کاری پیچیده و پر زحمت است، اما بسیار تاثیرگذار و ماندگار است، لذا نیازمند تعامل، همکاری و همدلی تمامی ارکان جامعه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم کرمانشاه در جشنواره کتابخوانی رضوی(ع) خاطر نشان کرد: این جشنواره یکی از برنامه‌هایی است که با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت هر ساله در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشد 7 برابری مردم کرمانشاه در جشنواره اعلام کرد: حدود 4400 نفر از مردم شهرستان کرمانشاه که 3000 نفر از آنها در بخش مکتوب و حدود 1400 نفر از آنها در بخش آنلاین در جشنواره شرکت کرده اند که در مقایسه با سال گذشته رشده 7 برابری داشته ایم و این مایه خرسندی است.

خونسار در پایان این مشارکت را نشان از سعی و تلاش همکاران اداره کتابخانه های عمومی و کتابداران کرمانشاهی و نیز مشارکت و همراهی ارگانهای دولتی و غیر دولتی از قبیل استانداری، فرمانداری، شهرداری کرمانشاه اداره های کمیته امداد امام خمینی(ره)،  ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون مساجد، بانکهای مسکن و رسالت، هیئت دوچرخه سواری و دوچرخه فروشی توتونچی و ... دانست و از تمامی این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه کوروش باباجانی، دبیر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه ، به تشریح روند برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی(ره) در استان پرداخت.

علی قبادی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه ، ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه، توجه جدی به حوزه کتابخانه ها را خواستار شد و افزود: ادارات فرهنگی و شهرداری ها میبایست در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اداره کتابخانه های عمومی را همراهی و کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری کرمانشاه در ادامه پیگیری برنامه ها و مصوبات انجمن در پیشبرد برنامه ها بسیار حائز اهمیت دانست و بر پیگیری و رفع مشکل کتابخانه های علی ابن ابیطالب بخش کوزران، روستاهای رزین، ده‌پن و امامت کرمانشاه در اسرع وقت تاکید کرد.

قبادی همچنین از برگزاری با شکوه جشنواره کتابخوانی رضوی و رشد 7 برابری مشارکت در استان و شهرستان کرمانشاه را خوشحال کننده دانست و اظهار داشت: این مشارکت نشان از تلاش و همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان و شهرستان و همکاری سایر ادارات و سازمان ها میباشد و امیدورایم که در برنامه های آینده نیز مشارکت بیشتر از پیش باشد.

گفتنی است در این جلسه مهندس لطفی مدیر املاک شهرداری کرمانشاه، مهندس پژوهنده شهردار منطقه 2 مباحثی را در مورد رفع مشکل وضعیت ساختمان کتابخانه امامت را مطرح کردند و مصوباتی نیز در این خصوص ثبت گردید.

همچنین تیموری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه از مشارکت و همراهی این اداره با اکثر برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی اعلام آمادگی کرد و گفت: اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی دو عضو جدا نشدنی از یک خانواده هستند و نیاز است تعاملات بین آنها بیش از پیش باشد.

در پایان این جلسه مشکلات کتابخانه ها و مصوبات جلسات قبل بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار