رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه از شهروندان خواست مراقب آتلیه‌ها و فیلم‌برداران بدون مجوز باشند و حتما خدمات عکس و فیلم مراسم خود را به مراکز معتبر بسپارند.
کد خبر: ۴۶۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸ 18 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنامرتضی جمشیدی مفید، با اشاره به ایام برگزاری مراسم عروسی و داغ شدن بازار آتلیه‌ها اظهار کرد: متاسفانه هر هفته دو تا سه مورد شکایت از مراکز فیلم‌برداری و عکس‌برداری غیرمجاز داریم که حتی گاهی منجر به اختلافات خانوادگی و طلاق شده است.

وی ادامه داد: برخی از مردم به دلیل تعرفه پایینی که مراکز غیرمجاز دارند به آنها مراجعه می‌کنند و خدمات عکس و فیلم خود را به مراکزی واگذار می‌کنند که هیچ مجوزی ندارند.

رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه در خصوص پیامدهای مراجعه به عکاسی‌های غیرمجاز گفت: اگر هر مشکلی از نظر کیفیت برای عکس و فیلم افراد پیش بیاید، به هیچ عنوان از طریق اتحادیه قابل پیگیری نیست و تضمینی برای ارائه خدمات این واحدهای غیرمجاز وجود ندارد.

جمشیدی مفید با بیان اینکه برخی از این مراکز غیرمجاز حتی ممکن است اخاذی هم بکنند، تاکید کرد: مواردی داشته‌ایم که مراجعه به این مراکز در نهایت منجر به اختلافات خانوادگی و طلاق شده است.

وی عنوان کرد: در کرمانشاه 325 واحد دارای مجوز داریم که 200 مورد آنها آتلیه دارند و مابقی در زمین عکس پرسنلی و... فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه، مراکز دارای پروانه موظفند جواز خود را در معرض دید مشتری نصب کنند و مردم هم باید از مراجعه به مراکزی که جواز آنها در معرض دید نیست، خودداری کنند.

جمشیدی مفید با اشاره به نظارت‌ اتحادیه عکاسان بر شیوه فعالیت واحدهای عکاسی، خاطرنشان کرد: ما هر پنجشنبه و جمعه با حضور در تالارهای عروسی بر نحوه فعالیت عکاسان وفیلم‌برداران نظارت داریم و اگر موردی از فعالیت غیرمجاز وجود داشته باشد، دوربین افراد متخلف ضبط خواهد شد.

وی تاکید کرد: گاهی وقتی مردم برای رزرو تالار مراجعه می‌کنند، خود تالارها اعلام می‌کنند که خدمات عکس و فیلم دارند که این کار نیز تداخل صنفی و تخلف است.

رئیس اتحادیه عکاسان کرمانشاه اشاره‌ای هم به فعالیت عکاسی‌های مجاز داشت و عنوان کرد: تمام عکاسی‌ها و آتلیه‌ها موظفند تعرفه مصوبی که برای آنها مشخص شده را رعایت کنند و اخذ هرگونه هزینه اضافه از مشتری تخلف است.

جمشیدی مفید عنوان کرد: البته اکنون خدمات جانبی مانند "هلی‌شات"، "کرین" و... نیز ارائه می‌شود که هزینه آن به صورت توافقی محاسبه می‌شود.

وی در پایان از مردم خواست هرگونه تخلف را با اتحادیه عکاسان واقع در خیابان کوهساری، طبقه بالای نمایشگاه "زرین" در میان بگذارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار