رئیس شوراهای حل اختلاف استان البرز از ورود ۹۰ هزار پرونده در سال به شورای حل اختلاف خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 18 July 2017
به گزارش تابناک : لقمان کیاپاشا پیش از ظهرامروز در جلسه کمیسیون بودجه شورای شهر کرج که در صحن علنی شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف حدود 10 سال است در سطح کشور تشکیل شده، اظهار داشت: شورای حل اختلاف یک نهادی است که به واسطه توسعه مشارکت‌های مردمی در اموراتی که مردم داوری می‌کنند فعالیت می‌کند.

 وی افزود:  بخشی از  کارمندان شورای حل اختلاف نیروهایی مانند معتمدین و کسانی که جایگاه‌های خوبی در شهر دارند هستند که می‌توانند در حل و فصل دعاوی بین مردم داوری کنند.

معاون قضایی رئیس ‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر از سال 82 تاکنون با توجه به مکاتباتی که با فرمانداری انجام داده شده است طی لایحه‌ای مبلغی را به عنوان کمک به مجموعه شورای حل اختلاف اختصاص می‌دادند، گفت: تا به امروز این مبلغ ادامه داشته و همه ساله با درخواستی این کار انجام می‌شد.

کیاپاشا با بیان اینکه همکارانی به صورت افتخاری و بدون حقوق و مزایا در این حوزه فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: تا مدتی پیش شورای حل اختلاف اجازه رسیدگی تا یک میلیون تومان را داشت ولی در حال حاضر این رسیدگی به 20 میلیون تومان رسیده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف البرز با تاکید بر اینکه در سال نزدیک به90 هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف می‌شود، افزود: امکانات  ما در شورای حل اختلاف در حوزه مکان و امکانات رفاهی در تمام شعبه‌ها بسیار ناقص است.

کیاپاشا با اشاره به اینکه درخواست ما از شورای شهر این است که کمکی در کنار کمک‌های دیگر به این نهاد شود، بیان کرد: قوه قضاییه فقط برای 4 ساعت کار در روز به کارمندان شورای حل اختلاف حقوق پرداخت می‌کند.

 معاون قضایی رئیس ‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه اگر ما در ساعت 12 ظهر شورای حل اختلاف را تعطیل کنیم کار مردم بر زمین می‌ماند و مردم دچار ضرر می‌شوند و سیل جمعیت به سوی شورای شهر سرازیر می‌شود، گفت: در سال 95 از 90 هزار پرونده‌ای که وارد شورای حل اختلاف شده حدود 89 هزار و 500 پرونده مختومه اعلام شده است.

وی با تصریح بر اینکه همکاران ما برای اینکه کار مردم انجام شود تا ساعت 7 شب بدون حقوق و مزایا  کار می‌کنند، عنوان کرد: برای اجرای قانون باید هزینه کرد.

کیاپاشا ادامه داد: پیشنهاد ما 700 میلیون تومان برای کمک به شورای حل اختلاف کرج بوده که شهرداری با کسر 350 میلیون تومان از آن لایحه را وارد شورای شهر کرد که متاسفانه این لایحه نیز در صحن علنی شورا رای نیاورد. درخواست ما از شورای شهر این است که مساعدت لازم برای شورای حل اختلاف انجام شود تا مردم دچار ضرر نشوند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار