رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان از تبریز در گردشگری عقب مانده چراکه در استان آذربایجان شرقی همه مسئولان یک هدف را دنبال می‌کنند ولی در اصفهان پس از شش ماه هنوز نتوانسته‌ایم جلسه‌ای برای رونمایی از برند اصفهان تشکیل دهیم.
کد خبر: ۴۶۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 18 July 2017
به گزارش تابناک : عبدالوهاب سهل آبادی در نشست امضای تفاهم نامه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان با سازمان تاکسیرانی برای آموزش رانندگان تاکسی‌های عمومی در مورد گردشگران خارجی در حالی که از نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه اصفهان تشکر کرد، اما از مسئولان و مدیران اصفهانی انتقاد کرد که چرا آنها به سفر برلین در اسفندماه سال گذشته نرفتند تا مسیرهای گردشگری را بشناسند و اصلا با مفهوم گردشگری به درستی آشنا شوند.
او که به صراحت از عقب ماندگی اصفهان در بخش گردشگری نسبت به تبریز می‌گفت، تصریح کرد: باید برای اصفهان غصه خورد که شهر شهره گردشگری ایران است، اما از شهری مثل تبریز عقب مانده است این در حالی است که در استان اصفهان نه تنها شهر اصفهان بلکه شهری مثل کاشان را نیز در خود می‌بیند.
سهل آبادی با اشاره به این موضوع که امروز بحث گردشگری و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و همه مدیران اصفهان بر این موضوع واقف‌اند که اصفهان باید در مسیر گردشگری گام بردارد گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد این شهر به گردش در بیاید باید اقتصاد گردشگری آن بچرخد. من در تبریز رخ دادهایی دیدم که نشان داد باید اصفهان بدود و همت کند تا به شهر تبریز برسد.
رییس خانه صنعت و معدن ایران و رییس اتاق بازرگانی اصفهان در حالی که مسئولان تبریز را افرادی هماهنگ با یکدیگر دانست عنوان کرد که در یک جلسه تقدیر از صنعت گران تمام نمایندگان استان آذربایجان حضور داشتند سخنرانی کردند و حتی امام جمعه شهر تبریز هم در این جشن سخنرانی کرده و واقعا همه به شکل واحد در مورد موضوع هماهنگ بودند اتفاقی که نظیر آن در اصفهان احتیاج است.
سهل آبادی به سخنرانی استاندار آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: جالب است بدانید که در تبریز حتی یک دختر گلفروش نیست و هیچ فقیری وجود ندارد. به گفته استاندار این استان به هرکسی که یک معتاد را معرفی کند 500 هزار تومان جایزه می‌دهد و اگر معتادی هم پیدا شد پس از مداوا در صنایع مشغول به کار می‌شود، یعنی در واقع استاندار آذربایجان این مهم را وظیفه صنایع و کارخانه‌های آذربایجان قلم داد کرده است.
رییس اتاق اصفهان با تاکید بر این موضوع که این هماهنگی در تبریز باعث شده تا سرمایه گذار در این شهر به راحتی کار کند و هیچ گره‌ای پیش رویش نباشد، کارخانه‌هایشان مشکل زیادی ندارد و اقتصاد در تبریز چرخش به درستی می‌چرخد.
او در ادامه اظهار کرد که گردشگری اقتصاد اصفهان را زنده خواهد کرد و اتاق بازرگانی اصفهان پشت گردشگری را هیچگاه خالی نمی‌کند. برای مثال اگر اتاق بازرگانی بخشی از نمایشگاه بین المللی اصفهان را خریداری کرد به این دلیل است که بگوید بخش گردشگری در هیچ شاخه‌ای تنها نیست، اما گلایه هم داریم اینکه مدیریت شهری باید اتاق بازرگانی را ببیند. این اتاق بازرگانی اتاق فکر هم هست وقتی در مدیریت شهری در حال بستن تیم هستید حداقل با اتاق مشورت کنید، متاسفانه طی این سال‌ها هیچ موقع از اتاق مشورتی گرفته نشد ولی امیدواریم شورای شهر جدید به مشورت اعتقاد داشته باشد ما در اصفهان علاوه بر اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، اتاق تعاون، نظام پزشکی و نظام مهندسی هم می‌توانند به کمک شورا بیایند.
سهل آبادی با انتقاد و گلایه از موضوع برند شهری گفت: گاهی وقتی از دلسوزی صحبت می‌کنیم دلیل داریم اینکه شش ماه است کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان می‌خواهد از برند اصفهان رونمایی کند ولی نمی‌تواند یک جلسه بگذارد ما باید در اصفهان یک هدف را دنبال و آن را به سرانجام برسانیم. اصفهان و اقتصاد آن امروز نیازمند گردشگری است.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار