سخنگوی سازمان ثبت احوال خبر داد :
سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد که برای درخواست تعویض کارت هوشمند ملی نیازی به مراجعه حضوری نیست و می‌توان پاز طریق سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir پیش ثبت‌ نام انجام داد.
کد خبر: ۴۶۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 19 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از ایمنا،، سیف الله ابوترابی در مورد روند صدور کارت هوشمند ملی، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۴ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است و هموطنان مستحضر باشند که کارت‌های ملی صادر شده تا پایان سال ۸۹ تنها تا آخر امسال مهلت دارد و حتما پیش از پایان زمان اعتبار آن، باید برای تعویض کارت ملی و دریافت کارت هوشمند خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: هموطنان برای اقدام و دریافت کارت هوشمند ملی باید به دفاتر پست و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در بعضی از نقاط کشور که امکان دسترسی به این دو دفتر وجود ندارد، سازمان ثبت احوال کارهای صدور کارت هوشمند را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تعداد افرادی که کارت خود را تعویض نکرده‌اند گفت: حدود ۳۵ میلیون نفر در سراسر کشور همچنان از کارت‌های قدیمی استفاده می‌کنند که باید با مراجعه به دفاتر تعیین‌شده نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.

ابوترابی در مورد جزئیات هزینه‌های مربوط به دریافت کارت گفت: حداکثر مبلغی که هموطنان از شروع درخواست کارت هوشمند ملی تا دریافت آن باید پرداخت شود ۳۱ هزار تومان است که ۲۰ هزار تومان آن بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به خزانه دولت واریز می‌شود، ۹۰۰۰ هزار تومان برای تکمیل ثبت نام و ۲۰۰۰ تومان نیز هنگام تحویل کارت دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد: هموطنان باید به این موضوع توجه داشته باشند که هیچ هزینه‌ای به جز این هزینه‌ها را نباید پرداخت کنند، ضمن اینکه در بعضی از مناطق مبلغ پرداختی از ۳۱ هزار تومان هم کمتر است. به عنوان مثال اگر فردی در استان سیستان و بلوچستان اقدام کرده باشد ممکن است مبلغی حدود ۲۸ هزار تومان پرداخت کند بنابراین ۳۱ هزار تومان حداکثر هزینه‌ای است که مربوط به کلانشهرهایی مانند تهران، مشهد و شیراز است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال عنوان کرد: برای انجام پیش‌ ثبت‌نام نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر نیست و مردم می‌توانند بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند از طریق لینک سایت ثبت‌ احوال به نشانی www.ncr.ir  برای پیش ثبت‌نام خود اقدام کنند که پس از آن یک دفتر برای مراجعه حضوری به آنها معرفی می‌شود تا مراحل بعدی تکمیل ثبت نام صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ دفتر پیشخوان، ۵۰۰۰ شعبه پست و حدود ۷۰ اداره ثبت احوال کارهای تعویض کارت ملی را انجام می‌دهند.

ابوترابی در خاتمه در مورد اینکه بعضی از افراد با گذشت زمان بیش از یک ماه از درخواست هنوز کارت هوشمند را دریافت نکردند، گفت: معمولا دلیل این مسئله نقص مدارک افراد است و اگر بعد از گذشت یک ماه کارت هوشمند ملی آنها به دستشان نرسیده است می‌توانند از طریق همان دفتری که اقدام کرده‌اند پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار