رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از اجرای طرح شناسایی و برخورد با اسامی و عناوین بیگانه واحدهای صنفی سطح شهر مشهد با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 19 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد اسلامی مشهد، «محمدکاظم دبیری» در نشستی مشترک با رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و هویت اسلامی – ایرانی، اظهارکرد: در شهری که اکنون رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، شایسته است صنوف و مراکز تجاری از اسامی فارسی برای نام گذاری مراکز و فروشگاه‌ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه برابر با قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، باید تولید و توزیع‌‌کنندگان‌ کالاها و صاحبان‌ مراکز کسب‌ و پیشه‌ نام‌ اماکن‌ خود را به نام‌ها و واژه‌های‌ غیربیگانه‌ برگردانند، بیان‌کرد: در صورت‌ تخلف‌ از این‌ قانون‌ به‌ ترتیب‌ با اخطار کتبی‌، تعویض‌ علائم‌ و نشانه‌ها و تغییر اسامی‌ و عناوین‌ پس‌ از اعلام‌ دستگاه‌های‌ ذی‌ربط‌ با هزینه‌ متخلف، تعطیلی موقت‌ محل‌ کار و لغو پروانه‌ کار با متخلفان برخورد می‌شود.
دبیری اضافه کرد: از مدیران اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی تقاضا می‌شود آیین نامه اجرایی این قانون را مبنای عمل قرار دهند و امیدواریم با همکاری صاحبان صنوف، نسبت به تغییر این اسامی اقدام شود. معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه برخورد که منجر به ضرر و زیان این افراد شود، با دادن فرصت لازم زمینه تغییر نام بیگانه به ایرانی را برای فعالان بخش اقتصادی و فرهنگی در سطح شهر فراهم کرده ایم. همچنین در این نشست، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی با اشاره به حساسیت‌های فرهنگی این قانون و اجرای آن، تاکید کرد: همکاری نزدیک فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت بر اماکن عمومی، علاوه بر بهبود سیمای فرهنگی شهر، منجر به تسهیل امور فعالان صنفی نیز خواهد شد.
سرهنگ «مهدی منصورزاده» با اشاره به فعالیت مستمر گشت رصد نام‌ها در سطح شهر، اجرای طرح مشترک شناسایی و برخورد با اسامی و عناوین بیگانه واحدهای صنفی سطح شهر مشهد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس را اقدامی موثر و ضروری در جهت فرهنگ سازی این مهم برشمرد.
مرحله اول طرح شناسایی و برخورد با اسامی و عناوین بیگانه واحدهای صنفی سطح شهر مشهد در نیمه دوم فروردین ماه به منظور تذکر و اخطار کتبی‌ به واحدهای صنفی متخلف به اجرا در خواهد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار